Ingen permanent för Kennedy

Lika käckt som helgens matchupplägg är, lika evinnerligt korkat var träningstiden utplacerad igår. Hann hem för att se sista halvtimman av landskampen. Ingen jättefara på torpet i och för sig. Svårt att gå igång på Sverige-USA.

Kennedy susade förbi i rutan. Kan inte se denna människa utan att höra en gammal ramsa som sjöngs om honom när jag strosade omkring i min högstadieskolas korridorer. Det är samma melodi som till "Alla heter Glenn i Göteborg".

Ingen permanent för Kennedy.
Ingen permanent för Kennedy.
Han är 20 år. (Hej!)
Han har inget hår. (Hej!)
Ingen permanent för Kennedy.

Jag och Jonna snackade om att det kanske var bud på att slinka ner till Parkan efteråt. Det är ju där Zlatan och gubbarna brukar hänga under sina Göteborgsvistelser. Men det körde ihop sig.



.. .. ..


Nu blir det daminnebandy i TV. Tyvärr är inte Sveriges i nuläget mest sevärda damlag inlkluderat i avtalet ännu. Och faktum kvarstår: TV4 betalade för att få sända herrinnebandy. TV4 tar betalt för att sända daminnebandy.

Någonstans känns det inte ok.

Tur att det är
so jävla jämställt i Sverige i övrigt.


Kommentarer
Postat av: jonna

Parkan. fint ställe. Där blir det åka av. Synd att vi inte hann. Hade inte min plattång vart från 1876 hade iaf jag hunnit. Va hade du för ursäkt?

Postat av: Johanna

hade bara en otroligt bad hair day. Ingen plattång i världen hade kunnat lösa det. Nästa gång tar vi dem. Zlatan och dom alltså. Fröjered me. Vet inte hur många gånger ja sa "***** också" igår. hehe...

2007-08-25 @ 10:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback