Misär

En otroligt tung dag inleddes med att ett girigt fruntimmer som kallar sig min mor tog ifrån mig den bil som jag rattat omkring i under hela sommaren. Att det är hennes och att hon behöver den för att ta sig till jobbet skulle jag vilja kalla för petitesser i sammanhanget.

Då mitt arbete inte är beläget i omedelbar anslutning till någon av kollektivtrafikens anhaltsplatser var det till att sätta sin tillit till cykeln aka Gamla Bettan. Och hade det inte varit för att Göteborgs centrum är en jävla håla som jag måste passera så hade det kunnat  vara en mycket behaglig liten tur. Men nu går det rakt ner uppifrån mig (I like) och rakt upp till jobbet från stan (I HATE!).

-Men se det som gratis träning!
Oh, nu kändes det ju helt plötsligt otroligt mycket bättre.

Att börja jobba efter en lite längre ledighet känns i största allmänhet rätt motigt.

.. .. ..

En kvinna kommer in till receptionen, lutar sig över disken, öppnar käften och slänger ur sig något som jag knappt kan uppfatta för att jag håller på att svimma av hennes sinnessjukt dåliga andedräkt. Hon hade kunnat riva murar med den stanken. När jag tänker efter ett slag kommer jag fram till att hon hade sagt:

-Excuse me, can we change this place? It's a little smelly here.

Aldrig någonsin hade det suttit mer som ett smäck att svara:

-Lilla gumman, det är du som har näsan för nära mun.

.. .. ..

Alla bara älskar ju mig, så även myggen. Min kropp däremot svarar på deras gift med att svullna upp. Vill det sig riktigt illa, så att de attackerar fejan, kan jag se i det närmaste spetälsk ut. Det är mig veteligen den enda allergin jag  är offer för. Det är ju själve fan att man inte ska kunna njuta av vårt underbara väder. Har ni tänkt på det att så länge det regnade så höll sig de asen borta? Regnet, kom tillbaka!

Snack om regn får mig osökt att tänka på Umbrella. Upplevde ett liten ögonblick av hopp när jag fick höra Rihannas nya dänga. Jag tänkte -måtte nu detta jävla daltande med årtusendets mest överskattade låt vara till ända! Nu visade ju sig nästa s.k. hit också vara vedervärdig. Var kommer hennes storhet ifrån? Det verkar som att hon blev någon slags ikon efter att hon lagt sig till med Posh-frissen, trots att hon höll något högre klass innan dess. 

Ella Ella Ella Ey Ey Ella Ella Ella Ey Ey

Jag vad ska man säga?








 


Kommentarer
Postat av: offer för myggor 2

jo tack. myggen ser det som värsta partyt på delsjön nu! det blir inte bättre av att man måste ha dörren öppen för att överleva värmen :S

Postat av: anso

läste ikapp lite om dina båstainlägg, ville bara tillägga att vi sov på scenen i aulan, vi ska tydligen alltid stå i centerum,....haha och vi hade kollat upp så det fanns en kyl,så fesljummet,inte en chans. Och om jag minns rätt så sov vi inte så mycket...och då man däckar är man inte så noga med underlaget...å nära till toa var det också, flera stycken..de behövdes efter fredagens bestyr!!!!! heja surte

2007-08-09 @ 13:05:43
Postat av: Gretl'

Crapy mosquitos, men snart går vi in i hall.Då borde vi kunna undvika dem.
Oojoj.. stekbalrog nöjer sig inte med annat än det bästa hör jag. :) Får väl gratulera till segern förresten. Schleten som jag var pallade jag inte att stanna och heja.

2007-08-09 @ 16:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback