Tacksamhet är en dygd

En vän som är upp över öronen förälskad sa att hon var "uppe på de rosa molnen" och allting kändes så enkelt. Jag sa att jag var glad för hennes skull. Inte alls bitter över att jag sitter här under mina svarta med en skolstart alldeles runt hörnet. Jag menar faktiskt det. Ibland får man vara tacksam för det man har.


Hade någon högt uppsatt i Västtrafik eller Göteborgs Kommun varit här nu till exempel hade denne (ja för det lär ju inte finnas så många som skulle benämnas denna bland höjdarna) fått en sådan fet jävla blöt kyss va. Inte nog med att de har chocksänkt priserna, de har dessutom satt in mängder av extrabussar till alla mina närmsta hållplatser. Tiden då jag svor mig utmattad över att jag inte bor nära någon spårvagnshållplats är förbi. Tydligen hade kommunledningen ett jättefinger med i spelet. Och vi vet ju vilka som styr och ställer där... jajemen.


Vidare har jag blivit kallad drottning idag. Eller ja... bloggdrottning. Ska inte sticka under stolen med att jag hellre hade sett mig som en annan typ av drottning. Skyttedrottning, bidrottning (får en jävla massa ragg har jag hört) eller bara kort och gott drottning. Men som sagt, jag får vara tacksam och nöjd så länge. Säsongen har ju inte ens börjat och Carl-Philip har inte gift sig än (ja prinsessa hade också funkat) så vad som helst kan fortfarande hända.


Fick höra en mix av  The way I are. Då kan vi nöta ut den också. Hade nästan börjat tröttna på originalet. Men bara nästan. Min tacksamhet går till "tha nigga" som fixade det.


.. .. ..

På fredag bär det av till Tidaholm för första riktiga matchen i Surtetröjan. Ja för alla förståsigpåare säger ju att matcherna i Båstad inte betyder någonting. Jag är beredd att hålla med. Hade det gått bättre för oss hade det säkerligen varit andra tongångar. Men nu hoppas jag att det som hände i Båstad stannar där. Fröjereds IF är det som kommer att stå för motståndet.

Väldigt käckt upplägg med matchande nu för övrigt. Match fredag och måndag och vips är helgen sopren för annat lir. Tacksamhet var det, ja.


Kommentarer
Postat av: Gaberud

"Match fredag och måndag och vips är helgen sopren för annat lir."
Jag ser det som möjlig utgång efter fredagsmatchen och en ordentlig utgång på lördagen. Se möjligheterna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback