aaaatjo!

Fökylningen har kopplat ett stadigt grepp. Följaktligen blir det hemmakväll och kurering ikväll. Grämer mig lite grand över att jag inte har pallrat mig till Apoteket idag och således är ett nässpray kort. Latmasken vann över förnuftet. Igen.

Om jag känner mig själv rätt kommer jag att zappa in mig på TV4sport framåt 19-snåret.

Tänk om man hade valt att lägga sändningarna på en annan tid än en av de absolut vanligaste träningstiderna. Då hade förmodligen tittarsiffrorna ökat med en sisådär 300%, för att vilt höfta till. Jag kan förstå att det är tufft att klämma in dem i Fyransportens pressade helgtablå med både spanska och italienska men även en halvt IQ-befriad person borde väl inse att det främst är innebandydårar som kollar på innebandy på TV samt att majoriteten av dessa innebandydårar inte är hemma måndagkvällar vid 19.00

Nåväl, en och annan hade väl bojkottat innebandysändningarna ändå pga den ack så omtalade kameravinkeln. Tydligen är inte jag en av dem.

SVT hamnar oftast före TV4 på min lista, varför det inte blev jubelfest när det kom till min kännedom att innebandyn skulle omplaceras. På det stora hela gör de dock ett bra jobb på fyran, inte minst italienkännaren Vanberg. Kan även tycka att Kokocha har byggt på sin pondus ett par snäpp ytterligare sedan SVT-tiden.


Balrog mot Jönköping. Storstadsförort mot Holy Jönet. Skall bli intressant att se Sveriges i nuläget hetaste spelare, Gillek. Han tröstade mig under tonåren. Han kom nämligen inte med i Västergötlands distriktslag vilket dämpade min bitterhet efter dissandet av mig i smålandslaget. Får väl lov att säga att killen lyckats rätt hyfsat nu ändå. En annan sevärdhet är Karl-Johan Nilsson. Vackrare spelstil får man fan leta efter. Ja, jag tror på JIK ikväll.

.. .. ..

På tal om mina spå-skills eller kanske snarare avsaknaden av dem. Satte Olofström som jumbo i tipset inför vår seriestart. De ligger
inte så jättesist nu alltså.

.. .. ..

Kan vara det att jag är sjuk, men kan inte sluta skratta åt denne lustige karl.





Oj, nu höll jag på att missa matchstart.


Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Pich

Elmér är helt galen men man garvar åt hans enormt sjuka humor

2007-12-17 @ 22:23:46
Postat av: Bulan

Krya på dig!
Hoppas få se dig på träningen i morgon... Kram!

2007-12-18 @ 12:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback