Dan före dopparedan

Att gnälla över trängseln i julruschens absoluta slutspurt känns egentligen lite passé. Jag säger bara tvi vale för denna evinnerliga konsumtionshysteri och så lämnar vi ämnet därhän.

.. .. ..

Färden gick över bron till Da Island in a Da Sun igår. Måste vara underbart att bo där under vinterhalvåret. Det blev en ny märkligt tudelad tillställning men denna gång var jag inte själv särskilt delaktig utan satt vid sidan av och förde statistik. Trots att man visade sig vara en fena även på det var det ingen syssla som gav mersmak. Färjestaden tilläts ta ledningen med lätta 7-0 innan Surte IS behagade att vakna till liv. Slutresultatet skrevs sedan till 7-6 vilket man får lov att säga ser något lite snyggare ut.

Summering: Bedrövligt, bedrövligt, ok, bra

Tänk om Yours Truly hade varit kurant och tillgänglig i sluttampen med sin utpräglade fighting-spirit. Nu verkar det dock som att de elaka basiluskerna är på väg att lämna systemet, lagom till det välbehövliga juluppehållet.

Julstämningen i bussen gick inte att ta miste på. Pyntningen var av typ enhetlig och enligt principen "less is more". Eller inte. Tänk Lasse Kongos pinaler och hundra gånger flådigare. I julklapssutdelningen kammade jag sedan hem ett stor paket choklad, som om det inte blir nog av den varan ändå så här års. 

 
.. .. ..

I fredags lyckades jag för andra gången i år med bedriften att hamna alldeles intill Warbergklackens trumma. Hyfsat hängvina och ljudliga fans där ja. Som förutspått hade också en hel del Vrigstadfolk letat sig till Jönet för att se Peter. Få är de från denna lilla by som lyckats så pass som honom. Det är väl han, David Gunnarsson och Åke Edwardsson skulle jag tro. Ja och jag då förstås. Hrm..

JIK växte något i mina ögon. Eller JIK och JIK. Kedjan Elf-Nilsson-Gillek ska man väl kanske säga. Mycket bra i sina bästa stunder men vad hjälper det när andraformationen är ljummen som ett pisshål i snön?

.. .. ..

Dåvarande tabelljumbon 0302 tog emot serieledarna i dam div 1 Västra, Västerås IB igår och något oväntat slutade detta med den första hemkammade trepoängaren och klättring ett steg upp i tabellen. Från botten av mitt hjärta: Congrats!

Ett annat härligt resultat från den göteborgska daminnebandyn i helgen var krysset mellan Marstrand och Pixbo IBF i tvåan. All of a sudden ser det betydligt bättre ut för Partille igen. Räkna med mig på läktaren när IBF kommer på besök i januari då seriesegern skall säkras.

På tal om Partille, känner mig enormt hedrad över att ha hamnat i huvudmenyn strax intill Sveriges tydligen bästa bloggare just nu, Das Kopp på
http://www.pib.nu/.


.. .. ..


Får väl ta tillfället i akt att bättra på min tomtekarma här nu in i det sista genom att gratulera Inter till segern i Derbyt med stor D. Och så hoppas vi på bättre lycka för Barca i el Classico.

.. .. ..

Rekommenderar starkt Karl Bertil Jonssons julafton imorgon 19.00. En riktigt fin klassiker av och med Tage Danielsson.

.. .. ..






Julefrid och -fröjd åt eder alla!


Kommentarer
Postat av: Me

Alltid kul å läsa din blogg..
Att Marstrand knep 1 poäng mot Pixbo spelar ingen roll för Partille elle Pixbo (egentligen). En seger mot Pixbo och dom hade varit före Pixbo på målskillnad ändå. Oavgjort räcker även nu för Pixbo.....
Men Partille fixar det i returen.....

2007-12-24 @ 11:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback