en annan dag.

Sådär, då var man så sakteliga på väg att bli människa igen. Juldagen blev en rivig historia i småländska huvudstaden Jönköping.


Uppvärmningen var enda stor innebandy-get-together där Huskvarnadominansen var stor men intressanta inslag helt klart från Halmstad, Mora, Färjestaden, Surte och Pixbo. Bockar och bugar å det allra hövligaste för att vi fick komma.

Sin göteborgsvana trogen tyckte man att det kändes oehört lämpligt att åka taxi överallt. Att gå - nä det är numera lite under min värdighet. Reflekterade inte något nämnvärt över priserna under gårdagsaftonen men det var sannerligen ingen charmant upplevelse att  läsa kontoutdraget idag ty det är tydligen rena rånet att bruka Jönköpings taxiverksamhet. Bu.

Däremot kan jag inte annat än tokhylla Evergreen. Där snackar vi kvalitetskebab. Kebabhouse, tjena..


Superligalirare:

-Johanna jag måste bjuda dig på en drink för att din blogg är så jävla bra!

Johanna behövde inte den men man är ju ingen otacksam jävel så att...


.. .. ..

Med bandyfantasten boendes inom sig borde man egentligen sportens stora dag till ära naturligtvis ha närvarat i något av alla publikhav som samlats till match. Det gick grus i planeringsmaskineriet och dessutom vore det synd att säga att det jag suktade mest efter vid 13.15 idag var att kika på bandy.

Därför passade det sig oerhört lämpligt att fyransporten satte samman ett trevligt litet reportage från "Slaget vid älven". Broder Daniel hade visst gått och blivit matchhjälte och det är inte annat att man känner sig stolt över att få se hans nuna i TV-rutan. Dessförinnan hade jag skymtat hans namn på text-tv, s. 300 under den dagliga text-tv-rutten. Prestigefyllt att hamna bland rubrikerna där, om ni frågar mig.

Elitserien nästa -  IFK.

.. .. ..

Dagens lärdom: Annandag Jul firades ursprungligen för att hedra minnet av den helige Stefanos som stenades till döds för sin tro på Jesus.


Man lär sig mycket av att lyssna på SR. Härom dagen var det en karl som, efter att ha sett bilder från flodvågskatastrofen, var enormt upprörd över att de svenska kropparnas kistor sveptes in i gulblå flaggor. Han visste inte vem han skulle vända sig till för att få igenom sin vilja att, om han skulle omkomma i utlandet, istället svepas in i en flagga med Davidsstjärnan. Kan ha förståelse för att man känner mer för sin religion än för sitt land men hur kan man tänka på en sådan praktisk detalj mitt under en så tragisk händelse som flodvågskatastrofen?

Religion är helt uppenbart viktigt för folk. Ja, den som såg lyckan i ögonen på en av mina släktingar när hon berättade om när hon hade fått hälsa på självaste Påven.

-Ja du förstår jag har ju hälsat på honom! Eller nja, han kunde ju omöjligt hälsa på alla som var där men han sa där inför allihopa att han hälsade extra till alla i Pilgrimsgruppen från Värnamo.

Stort.


Passar väl här i religionssvängen på att slänga ur mig ett grattis till Jesus Krisuts på den 2007:e födelsedagen.

.. .. ..



Snart, gott folk är 2007 ett minne blott.


Kommentarer
Postat av: Gäääfet

jag säger bara. du är grym!
det vet du!

härlig blandning på juldagens fest.. trevligt, hehe!

gott nytt år !

2007-12-29 @ 00:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback