Förkylningstider

Efter att ha drabbats av en skur av förkylning slash feber missades dagens B-lagsmatch och därmed blev mötet mellan Partille och Burås det enda innebandysammanhang som jag dök upp i under den gångna helgen. Att Partille spelar i tvåan är ett stort skämt. Nästan lika stort som domaren i den berörda matchen. Nog för att Pollak kanske skulle kunna välja sin ord lite mer omtänksamt men matchstraff 3, för att ha visat lite känslor. Nja. Domare med uppenbart matkbegär kommer aldrig att undgå mitt ris.

Hann se lite av uppvärmningen inför matchen mellan Kåhögs och Hindås B-lag också (matchstart 21.00 lördag kväll). Divison 1000 ungefär.

Det var kanske inte någon vidare värst högklassig plastfäktning man fick ta del av där under lördagskvällen men all heder åt dem som accepterar piss-matchtider, sena lördagskvällar.

.. .. ..

B-liret gick tydligen utmärkt min medverkan förutan. 9-0 mot Älvstranden.

Idel fina resultat i Divison 1 södra lämnar oss kvar på den stabila femteplatsen. En pallplats under juluppehållet ser inte helt omöjlig ut. 


Enligt uppgifter är det efter jul som serien avgörs. Värt att notera.

.. .. ..

Jag hade kunnat spela Europacup-kval för några månader sedan. Men då hade jag varit Surtes spelare ungefär först nu. Skall erkänna att jag övervägde det samt att jag lackade på reglerna som förhindrade smidigare övergångar. Men sedan är ju jag som jag är.

.. .. ..

Oerhört olockande att krypa till kojs när man vet att man vid uppvaknandet kommer ha känslan av att en bäver parkerat i halsen. Eller något annat oangenämnt.

Men det kunde ha varit värre. Vinterkräksjukan har gjort sin årliga entré och jag fick smått panik när en i min närmsta bekantskapskrets sade sig drabbats. Det visade sig senare att det var ett resultat från gårdagsnattens begivneheter.


Puh...


Kommentarer
Postat av: sani

vi kommer upp snart och då kommer du ångra att du bytte lag grettan;)

2007-12-17 @ 09:59:26
Postat av: Gaberud

DIV 1000 säger du!?
Ändå kunde du inte slita dig,trots tiden och sjukdom.Jag lägger undan ett par biljetter i ditt namn till nästa match också :)

Kan bara hålla med dig om domarna.
Någon borde fan rensa upp i domarträsket.

Här är man ute och löper då de flesta vettiga människor ligger på stranden.
När man springer omkring i skogen så finns det en sak,en tanke som gör det hela lite trevligare. "Tänk att få spela match." Väl i hall för premiärmatch möts man av domare som helt utan självinsikt tänker döma runt 70 matcher kommande säsong. TACK FÖR DET!!

Man brukar säga att det som avgör serierna är vilka som tränat bäst.Jag säger att det är domarna.

Är domarna dåliga,blinda eller ibland fan både och,då skall de få höra det.
Annars slutar de aldrig att döma.

God jul

Postat av: Johanna

Fan va nice,hade bett dig fixa två om jag hade vetat någon mer som ville se.. :)

Förstår din frustration över domarna... Tycker ibland våra är fruktansvärda men tydlgien är det vitt skilda grader i helvetet.

Ha en förtjusande jul Gaberudinho

2007-12-19 @ 00:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback