Korpen

Stefan Nordén är klar för IFK Kungälv och det tror jag var spiken i den berömda kistan. IFK har inte tappat en poäng hittills och såg ruggigt starka ut på pappret redan innan denne gudabenådade herre signade. Låt vara att han representerat fler lag än någon annan och att detta möjligen har en viss koppling till hans uppförande. Låt vara att han är till åren en smula gången. Kanske har flyttfågeln äntligen hittat hem.

Nordén har åtminstone inte lika gott om smaskigheter på sin meritlista som en viss Fosshaug. Den sistnämnde har återigen lyckats bli avstängd, denna gång för att ha kallat domaren för julgris. Tänk att man, när man är alldeles utom sig av vrede i stridens brinnande hetta och letar i sitt vokabulär efter ett nedsättande ord, får ur sig julgris. Känns det inte ganska harmlöst ändå?

Och förresten, är inte detta lite likt så säg?




Det vore väl skam om jag via denna övergång inte leddes in på snacket kring Idol. Har genomgående haft svårt för Marie Picasso men det bara att erkänna, hon sjunger som en hel änglakör och Idol är ingen intelligenstävling. Nä jag kanske inte var helt snäll där men hon har inte givit ett särskilt samlat intryck under denna höst. 


.. .. ..


Entrade skrivsalen för årets sista tenta igår. Det blev en blixtskrivning på 1h15min för att hinna i tid till matchsamling. Vore förargligt om jag i och med detta gick och drog på mig en omtenta pga av en match som ändå gick fullständigt åt fanders.

IBF Göteborg igen då. När detta lag skall till att omnämnas letar sig allt som oftast retstickan fram i mig. Men efter 1-7 i röven och med minnen om vilket oerhört jävla levande det brukar bli, tänkte jag att det kanske var läge att återge matchen på ett något annorlunda sätt. Hör och häpna, jag har kastat in sågen i garderoben och skall istället ge mig på att hylla det som hyllas bör i IBF Göteborg. Stäng igen fågelholkarna, here we go!

-Sandra Hellström. En mycket begåvad målvakt. Helt enkelt.

-Bra försvarsspel. Något jag aldrig förknippat RBK/IBF Göteborg med. Kompakt och jävligt.

-Caroline Bergius teknik. Alltid beundrat.

-Malin Johanssons snabbhet. Många damer tappar i tempo när åren börjar ta ut sin rätt. Hon är lika kvick som i dusterna Wrigstad  och Gränna emellan för många herrans år sedan.

-Kapten Josefin Karlsson. Det är ingen hemlighet att det finns många jag kan irritera mig på i detta lag. Hon hör inte till en av dem. Ger ett förbannat schysst intryck på alla sätt och vis.


.. .. ..


KFUM Malmö såg under två perioder ut att få smaka på Surte IS revanschlusta av modell gigantisk. Men efter att 5-1  hade dunkats in av matchens lirare, Jonna Leek bytte matchen fullständigt skepnad. Till slut kom det att hänga på det där berömda håret. Matchen slutade 6-4. Det snackades om att vi gick ned oss, jag skulle nog snarare säga att Malmö spelade upp sig och om de lite oftare lirar som de gör i sina bästa stunder är de inte värda att ligga på nedflyttningsplats, den saken är klar. Mina främsta hyllningar går till Emma Nilsson, Elenor Petersson samt Martina Björklund.


.. .. ..

Apoteket brukar, liksom många innebandylag typ Pixbo Redfox och Partille Wizards,  ha ett käckt tilläggsnamn. I Vrigstad hette det Kronan och häruppe i Johanneberg heter det Svalan.

Satt häromdagen och halvsnarkade på 6:ans spårvagn. Fnissade till när jag passerade Olskroken och såg den klassiska stora gröna skylten där det stod:


Apoteket Korpen


På det apoteket hade jag inte valt att införskaffa min hjärtmedicin om jag hade varit ordinerad någon. Kändes sådär seriöst. 

Man är så skadad av denna idrott va.

.. .. ..


 

En polare som spelar i ett elitserielag här i Göteborg kom över senaste numret av innebandymagazinet och utbrast när hon såg omslaget:


-Men åh! Systrarna Jakobsson är bara SÅ förra året.


.. .. ..


Vädret lämnar ofantligt mycket mer att önska här i Göteborg. Jag har inte givit mycket för Enrique i mina dar men nu har han min själ skakat fram en myshit.



Många mål - mycket mys


Kommentarer
Postat av: Anonym

klockrent om The J sisters, jag TROR jag vet vem som sagt det...ha ha you go girl

2007-12-10 @ 00:46:43
Postat av: Carro

Tack för komplimangen!

2007-12-10 @ 14:55:01
Postat av: KFUM Malmö

Vi kan inte annat än att hålla med dig. Lycka till vidare Johanna!.

Postat av: C

Ohh så snäll! Är det jultider och eventuella julklappar som hägrar?? :)

2007-12-11 @ 23:18:36
Postat av: Amandusveronica

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2008-11-13 @ 11:08:04
URL: http://amandusveronica.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback