New Years Eve

De glammiga klänningarna och de stiliga skjortorna är inköpta. Man har gnuggat sig kliniskt ren i det sista badet för året. Håret har aldrig varit i en så förträfflig ordning som just denna kväll och man har piffat det lilla extra. Lite glitter,  en annorlunda ögonskugga - nånting bara - för att markera att det är en utomordentligt högtidlig dag. 

En härlig middag skall avnjutas i goda vänners lag. Man har för dagen lyxat till det lite extra på Bolaget, ja man måste ju som sagt unna sig det där lilla extra en dag som denna.

Det lilla extra. Mycket viktigt.

21.00
Mitt i middagen välts ett rödvinsglas ut och även om bara en liten droppe trillar ned på den gyllenskrimrande klänning du idag iklätt dig är det så fruktanvärt störande att säkerligen 90minuter ägnas åt att beklaga detta inom dig. Inte visa utåt! Inte förstöra stämningen för övriga gäster!

Klockan närmar sig 23.30 och man sitter där och suktar mot skumpan som man köpt för sina surt förvärvade pengar. Sanningen att säga, hade det gått lika bra att hälla i sig lite pommac, men nä det duger som sagt var inte ikväll.


23.45
Det börjar knyta sig litegranna i maggropen. Snart smäller det och då gäller det att vara med. Helvete, missade Grevinnan och Betjänten i år igen. Att man alltid ska behöva göra samma misstag. Men det vore väl skam om det skulle få förstöra en så magisk kväll som denna. Får väl surfa in på Youtube vid hemkomsten i natt om det nu är så jävla roligt.

23.56
Är alla här? Någon idiot har lyckats däcka. I år igen. Jaja, hans problem.

23.59.40
Ställets mest hysteriska gaphals som givetvis varit uppe med tuppen för att ställa sin klocka på millisekunden efter Sveriges televisions testbild reser sig upp och påkallar uppmärksamheten med sin synnerligen genomskärande och gälla röst. Hon har siktet inställt på att leda den högtidliga nedräkningen.

10 - 9 - 8 - 
... gaphalsen får något gudomligt i sin blick, rodnar en smula och ler förväntasfullt som ett litet barn.

7- 6 - 5- 4
... något snöre fumlar av nervositet med skumpakorken då han aldrig förut haft uppgiften och firar av den hela tre sekunder för tidigt. TRE SEKUNDER. Gaphalsens slänger iväg en blick som på en och samma gång meddelar: Du har nu förstört stämningen för ALLA oss andra, jag skulle kunna strypa dig här och nu men jag biter ihop, ler mitt allra falskaste leende och låtsas som att ingenting har hänt.

3 - 2 -1 GOTT NYTT ÅR!
Par kysser varandra. 
De ensamma satarna skrattar till lite och gör sitt allra bästa för att inte visa sin bitterhet.
Alla är så härligt glada att det nya året äntligen anlänt.

Raketer firas av.
Fler ögon, armar och ben kasseras på en kvart än vad det gör under hela resten av året men det skiter vi i.
Miljoner skickas rakt upp i luften, men det skiter vi i.
Det är ju nyår!




När sorlet en stund senare har lagt sig kommer den. Känslan av tomhet.



Jaha?




Vem säger det bättre än
ABBA i sin kanske bästa bit någonsin?


.. .. ..

När träkepsen fallit av den 1/1 skall jag släpa mig till närmsta gym för att inhandla ett allaktivitetskort. Kan detta vara dagen då de flesta av våra träningslokaler når sin årliga försäljningstopp?

Kan bli intressant att se vem som drar det längsta strået, mitt hutlöst lata eller mitt något småländskt snåla jag som minsann skall utnyttja sitt kort när hon lagt sina slantar på det.

Nej, det handlar inte om något nyårslöfte. Jag tror inte att jag kommer bli en sundare människa 2008 även om det mycket väl hade kunnat vara på sin plats. Ser mig inte heller som någon blivande Karelina. Nä, jag är inne på mitt tjugoandra levnadsår och börjar nu frukta att tyngdlagen skall ta ut sin rätt på denna kropp. Ytligt och så, ja visst,  jag gör det i rent kosmetiskt syfte.  

För den som inte lyckades läsa mellan raderna så var detta ett litet rop efter kommentarer av typ "Nämen Johanna, inte ska väl du, du som är så smal och snärt!".

.. .. ..

Snart är det även dags att gratulera gratjova.blogg.se på alldeles första födelsedagen. 

Kanske blir det med pompa och ståt, vem vet?

.. .. ..

Gothia Cup 3-6 januari
Hade jag varit under 18 hade jag inte kunnat tänka mig ett bättre sätt att inleda året. Inte annat än att man avundas kidsen som får joina. 

Jag har smugit in mig på ett hörn. Lurar i kulisserna, så att säga.

.. .. ..









 


Väl mött 2008.


Kommentarer
Postat av: Mr Feelgood

Åh Johanna, du som är så smal och snärt!

2007-12-31 @ 17:02:06
Postat av: Magg

Baaatt Bäjbi! Jo ar låkking souuuoooo goooood, äs ålwäjs!!

Najs continjuing ånn jo! Hagg!

2008-01-02 @ 10:52:13
Postat av: Niklas Malmgren

Hm, låter som du också insett nyår är den mest överskattade dagen på året, där egentligen det enda som kan hända är antiklimax... Eller?

2008-01-02 @ 15:15:00
Postat av: Johanna

saaaank juuu määäägi! änd de seejm tu juuu! Heup ju hävv hädd a absoluuutly maaaarvelus tajm in spejn. :) Sitta sek i helgen kanske?

Just precis, Niklas Malmgren.

2008-01-02 @ 23:49:33
Postat av: Mäggie

Absolut sek, kan jag tänka mig iaf! Du kommer?

2008-01-03 @ 08:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback