De e ba å tejpa.

När man inte har vidare värst bred trupp är det ingen höjdare när de få spelare som finns att tillgå har ett pajasimmunförsvar. När var alla friska senast? Och vad hände med  "De' e' ba' å tejpa!"? Lite mer kallblodiga träningsvilliga och kämpande öststatschics i laget hade nog gjort susen.

Larsson agerade hare i gårdagens löpning. En av åtskilliga kvalitéer denna dam besitter.

Ulle är tillbaka från Italy med ett pepparkaksnylle. Hon har tydligen setts på stan shoppandes brun-utan-sol. Mycket troligt är detta för att matcha upp benen med ansiktet. Good Luck! Hon är en av de ovan nämnda med pajasimmunförsvar och satt vid sidan av på träningen i måndags och kommenterade snörvlandes andras framfart på banan.

Ull: Vi borde kalla dig för torpeden från Moskva isället för sparven från Minsk.
JG: Min pappa ÄR från Moskva.
Ull: Nä? Fy fan va bra.

Fråga:  Har jag någonsin kallats sparven från Minsk?

.. .. ..

Thorpan. Nu är du omnämnd, nöjd? :-)
Thorpan som egentligen heter Mikael Thor, bördig från Vrigstad, (reserv)målvakt i Myresjö IF, tiggde och bad om att få lite uppmärksamhet. Voilà!

.. .. ..

En annan skum typ sa att om jag skrev Io sono Interista så skulle detta vara den bästa bloggen någonsin. Kan väl inte stå för detta uttalande förrän de har övertalat Pippo att byta de röda ränderna mot blå, men jag har ju rätt höga ambitioner med denna blogg så vad gör man inte?

.. .. ..


Ingen kan väl ha missat att det verkar blir en ruggigt spännande upplösning på streckstriden i Division 1 Västra Dam. Tyvärr går det inte vad jag vet att spela på vilka som hänger kvar men en helt opartisk källa med stor erfarenhet av spel satte oddsen såhär:

Partille 1.95
Vänersborg 1.85
Sunnanå 3.20

Källan bad om anonymitet, tydligen kunde det se illa ut om han/hon verkade engagerad i damidrott. och nu blev det svårt att lista ut könet på vederbörande. Okej  HAN ville inte "bli förknippad med plastfäktning" vilket är hans benämning på daminnebandy. Tack för den gamle vän. ;)

.. .. ..

Tog en kik på söderettan och det verkar bli en rafflande avslutning för vissa lag där också.
 
Södra Dal ser ut att vinna efter suddenvinsten mot RBK i förra helgens seriefinal. Är inget jättefan av skånes näst bästa lag, eller Skåne över huvudtaget men Robertshöjds BK (eller var det Robertsströms eller kanske rentav bara Ströms BK?) ligger inte högt upp på listan heller. Ska blåbärens "suveräna" elitsatsning någonsin hålla hela vägen?

Surte ligger och jäser i mitten av tabellen.

Det blir antagligen bara vara ett hisingslag kvar. Att anrika Älvstranden skulle hamna efter Backadalen hade nog inte måga trott men nu är alltså detta mycket möjligt. Beror det månne på den turbulens som enligt säkra källor rått i Älvstranden? Spelaravhopp har avlöst varandra. (Kanske blev det automatiskt ett mellanår för damerna då herrarna avancerade till eliten. Och för dem går det ju hejdundrande bra. heja på. Kanske kanske kommer Färjestaden lyckas bättre...)

Men det blir väl minst 4 göteborgslag i ettorna nästa år ändå för 0302  går tydligen riktigt bra i tvåan.

.. .. .. 

Observera att en ny länk finns härbredvid till PIB-dams bilddagbok, nyligen startad på initiativ av Sani Rova.

.. .. ..

Får kanske snart lägga ner bloggen då mina studier blir kraftigt åsidosatta när jag sitter här och svamlar med mig själv. Så håll till godo!


Kommentarer
Postat av: Karin

Alltid lika kul att läsa din blogg, kul att få "hänga med" lite i Partille svängarna trots att man inte lirar i laget längre! Jag hoppas verkligen att Ni tar Er i kragen och fixar div 1 platsen även nästa säsong! Ni hör liksom inte hemma i div 2. Kanske vi tom ses på planen i div 1 nästa år. Det har ju (som du skrev) gått riktigt bra för oss iår,

Förresten så har ett av dina tidigare inlägg inspirerat mig till ett inlägg på min blogg, snakanson.blogg.se, det blev en jämförelse om skillnaden mellan att spela i div 1&div 2. Kanske kan Ni använda den som lite extra tändvätska inför de sista, avslutande matcherna! (om det nu behövs menar jag)

Lycka Till!

// Karin

2007-02-21 @ 16:21:34
Postat av: Carro

värst va du missunnar oss en ev. vinst i ettan då??Va e detta??=) Avis på att ni kommer åka ur eller va e de ja anar?...hmm..Tjingeling - party on saturday!

2007-02-21 @ 18:11:28
Postat av: Anonym

Jadu grettan, du är inte helt ute och cyklar med burn-utan-sol ^^ bonnebränna ligger mig inte varmt om hjärtat direkt... Sedan ska du veta att jag är stolt över torpeden från Moskva, heting där ;P

2007-02-21 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback