Partille - Vänersborg 8-2. Så ja!

Vill man så går det.

Jag trodde nog att det skulle bli lite mer match men bortsett från delar av andra perioden var det faktiskt inget snack om saken. Riktigt go känsla. Vår käre sportchef har tyckt till om
matchen.

Det var förbannat skoj att spela igår. Anledningar:
-Jag, Hagel och Gävfert har börjat hitta varandra ordentligt. Sent om sidor kanske, men ändå!
-Vi kändes jävligt stabila bakåt igår. Och Linda, vilken comeback! Jag är impregnerad! ;)
-Turen har vänt. Hade det varit som i de föregående matcherna så hade Vänersborg kommit ikapp i andra perioden när vi hade vår sedvanliga svacka.

Nu gäller det bara att KAIS sköter sina kort och planenligt mosar Vänersborg när de kommer upp till Dalarna. Det kanske nalkas en motivationsbrist uppe hos Dalaflickorna då de redan är klara seriesgrare. Förhoppningsvis trummar de på i samma takt och går in för att visa hur överlägsna de faktiskt varit i denna serie. Då borde vi klara oss kvar. En smärre detalj i sammanhanger är att vi antagligen måste vinna mot, i tur och ordning, Sunnanå, Västerås och Linköping. Västerås har minst sagt imponerande resultat från de senaste omgångarna så det är nog inte läge för underskattning.

.. .. ..

Melodifestivalen som jag annars så slaviskt brukar följa, hamnade lite i skymundan under gårdagens segerfirande. Den befann sig någonstans i periferin och det jag har att säga är att det kändes ganska slätstruket överlag. Det lär bli bättre nästa vecka då mina favoriter till slutsegern, The Ark, uppträder. Detta favoritskap grundar sig på deras tidigare alster och vem vet, deras bidrag skulle kunna vara bedrövligt. Men jag tror på mina Smålandsmän!

Jag beslutade efter långt övervägande att delta i Koppens utmaning i Aftonbladets schlagerspel. Första rundan är jag tyvärr inte helt nöjd med. Min stora miss var att tro att Addis black widdow skulle hålla samma mått som på den gamla goa tiden då de leverade hits som What goes around comes around och liknande. Däremot prickade jag in Tommy Nilsson som favorit i omgången. Efter skriverierna förväntade jag mig en powerballad i klass med Öppna din dörr. Ingen jätteskräll att jag blev besviken kanske. Man ska inte tro på allt man läser!

.. .. ..

Hade vägarna förbi Mölnlycke idag. Pixbo hade besök av det stjärnspäckade Falun. Vi har pratat så ofta om att lära oss linedans i vårt lag. Det ser så gemenskapligt och festligt ut. Och vad var Faluns sista moment i uppvärmningen? Jo, ett litet inövat linedansnummer! Mycket trevligt inslag. Kanske läge att apa efter?

Matchen då? En ganska publikvänlig tillställning faktiskt. Tråkigt att det då inte var så mycket publik där och att Pixbo inte vaknade ordentligt förrän i tredje perioden. En undran är också om de inte var medvetna om Dalbjers giftighet på offensiv planhalva. Två i stort sett identiska mål från hennes sida.

Lite halvtråkigt att SVT väljer att visa en gnetmatch som Dalen-Örnsköldsvik när de för en gångs skulle sänder daminnebandy. Kan det vara så att det är en smidighetslösning då Dalen-Jönköping (herrar) föregick. Jag ska inte gnälla. Jag hade nog tyckt att alla dammatcher hade varit tråkiga att se om de inte hade inkluderat Pixbo, Balrog, Falun eller möjligen Rönnby. Tyvärr.

.. .. ..

Franska grammatiken väntar.


Kommentarer
Postat av: blogg

Sluta blogga nu

2007-02-05 @ 02:58:59
Postat av: bulan

grettan bara en liten sak
Gäfvert
hehe

2007-02-05 @ 15:52:10
Postat av: Anonym

Dags å släppa skaftet.... å gå ner å göra jobbet med bollarna....

Blogged off!

2007-02-05 @ 20:14:42
Postat av: Johanna herself

Sorry Gäfvert. Det gick nog av bara farten.

Alltid lika spännande med intelligenta anonyma kommentarer. Skriv ett namn om du ska vara så käck.

2007-02-05 @ 22:35:44
Postat av: Bloggilogg

Du här hände de inte mycket,
Haha johanna panna fitt kanna, lägg ner den här skiten nu. Du kommer inte lyckas bli nån jan giluo som sitter å skriver memoarer... inte nån Percy Nilegaard heller för den delen...

Blogga av nu för sketan

2007-02-08 @ 02:03:24
Postat av: Maggie

Modigt att skriva anonymt...för allas trevnad kan Du ju iallafall stava rätt...det sticker i ögonen!

2007-02-08 @ 07:43:52
Postat av: Parhäst #21 alias Hagel

Sluta aldrig blogga Gretsk, den här anonyma personen som orkar lägga kraft på att skriva massa inkompetenta inlägg måste ju ha ett fantastiskt innehållsrikt liv..(!?) Jag vet att du liksom jag bara skrattar, tycker faktiskt det är riktigt humoristiskt, nästan lika roligt som Nile City.
Nu är det snart helg men vi syns först i spåret ikväll!

2007-02-08 @ 15:13:43
Postat av: Dagg

Go Gretl!! Ser fram emot en innehållsrik blogg efter er träff i Skatås ikväll...hehe... Jag önskar jag kunde komma, men jag känner inte för det..!

2007-02-08 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback