Sunnanå - Partille 5-4. Surt sa räven.

Vi fick en tabellklättring serverad som på ett silverfat och vad gör vi? Förlorar mot BKI Sunnanå och låter dem blanda sig i streckstriden. Men det räcker inte att dominera i 10min för att sedan spela som ena till synes viljelösa (kanske i själva verket alldeles för eftertänksamma) kärringar för att utrrycka sig som en karl.


7. IBK Vänersborg    16 4 4 8   55-86 17 (1)
--------------------------------------------------------
8. Partille IB               16 4 2 10 66-83 15 (1)
9. BKI Sunnanå         16 3 5 8   52-78 15 (1)


Men nu har Sunnanå kvar att möta KAIS (1) och Skattkärr (2) och Vänersborg har KAIS och Västerås (3). Skulle gissa att de inte plockar en enda pinne i de fighterna. Vi har Västerås och Linköping (dunderjumbo som vi förvisso torskade mot sist - revanschlusta) kvar.

Nä det var ordentligt bittert alltså. Tur att Nina hade plockat med sig sitt MIG-spel så stämningen lättades upp på hemvägen. 


Märkligaste önskemålet om matstopp:
Nä inte McDonalds kan vi inte stanna på Rusta?
/Nina Eriksson. Hon fick inte jättemycket medhåll där.

Dagens fågelholk:
KP rör sig bakåt i bussen med taktiktavlan i högsta hugg.
Jag: Vad händer?
KP: Vi ska ta lite om 6 mot 5 så du kan sitta kvar här.
Lite förvirrad tänker jag direkt att det är Poweplay som ska diskuteras och blir alldeles bestört av att jag inte får vara med. Till saken hör att vi tränade PP senast i torsdags och då var jag med.
Jag: Är jag petad!?
KP: Petad? Du spelar i 5 mot 4.
Jag: Ja just dee.. Så jag får inte vara med i 6 mot 5?
KP småler.

Jag tittar med trånande blickar bak på de utvalda men när KP kommer tillbaka vill jag inte riktigt medge att jag bryr mig, går la sådär.

Jag: Du hade plockat ut slitvargarna ja.. då vill jag inte vara med där ändå!

Tveksamt om han köpte det...

Dagens kunde-ha-blivit-årets-mål
Maggan
serveras i powerplay en möjlighet att på halvvolley dunka in bollen. Hade varit så snyggt va. Något att gå hem och ..... till som grabbarna på fotbollsgymnasiet i Vetlanda brukade säga.

Dagens fight
Två tomtar i Sunnanås respektive Karlskogas HJ18 började slåss efter slutsignalen vilket gjorde att vi tvingades vänta med att börja värma upp. Förstår i och för sig att det måste varit heta känslor i den täta matchen. (slutade 11-3) Hormonstinna glin. Och vilken dialekt sen. De lät som Torsk-på-Talinn-Roland allihop.
 
.. .. ..

Lördagens omgång av melodifestivalen avnjöts i gamla och nya vänners lag På Hisingen.

Känns inte detta väldigt Malta?”
  Mary Maple kommenterar Sonyas bidrag. Övriga höll sig till uttalanden som ”hon påminner ganska mycket om Shirley” och liknande. All cred till Mary som därigenom visade prov på en djupare kunskap.

Det tråkigaste med denna omgång var att Sebastian hade fått tuggummi i håret. Kan omöjligt finnas någon vettigare förklaring till hans nya frisyr. Men han var fantastisk ändå. Vilka ögon. Jag underskattade svenska folkets smak där. 

Christer Björkman – vem fan är Christer Björkman?Förstår inte vad som har gjort honom till den schlagerikon han åtminstonne utger sig själv för att vara. Imorgon är en annan dag blev ingen braksuccé i Eurovision såvitt jag minns. (Däremot har titeln blivit ett väl vedertaget uttryck i utgångssammanhang, men det hör inte hit.) Och efter den internationella insatsen har han inte direkt pumpat ut andra hits heller.  

Det bar mig lite emot men idag laddade jag hem Marie Lindbergs bidrag. Låten är mysig och den lyfter faktiskt när ett stort fokus inte automatiskt går till hennes skelande och i studioversionen har hennes småfalska och svengelska inslag slipats bort.
.. .. ..

Tips!
My chemical romance - I don't love you

Kommentarer
Postat av: Schlagerledaren

Vart laddar man hem skönhetens låt?

2007-02-19 @ 19:36:17
Postat av: Anonym

nu vet jag inte vem du pratar om. :)
Jag använder limewire, med det hittar man det mesta av det vanligaste.

2007-02-19 @ 22:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback