Träningsprodukt och lojal klubbmedlem. Kunde man inte tro.

Ibland kan man undra va fan man lägger ner så mycket tid på innebandyn. Det hade varit en sak om man hade varit en avlönad stjärna men som innebandyspelare i allmänhet och daminnebandyspelare i synnerhet går man i stort sett back på det. I div. 1 kanske man slipper betala för sin utrustning men det är inte så att man som exempelvis som student kan knega extra någonstans för det finns det inte tid till. Helst ska man dessutom ställa upp på diverse ideella jippon också.

...Som i tisdags till exempel. Då var det nämligen så att Partille IB skulle inventera ÖB i Kungsbacka. Jag var på vippen att kasta in handduken men man är ju ändå en ganska godhjärtad själ så man ställde upp. Från ca 18.00 - 00.30 höll kalaset på. Det var spikar, pikningsplåtar(?), godis, kakor, schampoo, grisöron(hundmat som inte luktar hallon precis). Man kunde ju i alla fall konstatera att ÖB är en butik med mycket brett och skiftande utbud. Lågpriskonceptet blev dock ännu mer påtagligt när man kom så nära in på. Min närmsta samarbetspartner under kvällen var Ulrika "Ulrique" Fredborg, mycket fint samarbete oss emellan alltså. Det aset drar till italien kommande vecka. Nä, jag är inte bitter för att jag sitter kvar i iskalla Sverige.

Men så kommer stunderna då man är så glad att man sysslar med lagidrott istället för någon ensamvargssport. Som i afton till exempel då en tapper skara var ute i Skatås och gjorde åttan osäker. Hur kul hade det varit att ge sig ut själv? För min del hade det aldrig hänt. Närvarande var långdistansfenomenen Hagel(5 Göteborgsvarv på meritlistan) och Sandra(har gjort den svenska klassikern), den rutinerade räven Åse, PIB:s fystränare Claes J och så smög jag in som en joker i leken. Hör och häpna, det var Johanna Gratjova som drog sista kilometern..! Kände mig som en travhäst och hade lätt orkar en mil ikväll. Sjukt.

Sandra: Men Grettan du är ju som gjord för långlöpning! Du är ju inte ens andfådd, du skulle lätt klara varvet! (Göteborgsvarvet)

Nej tack. Sådant är i mina ögon ren och skär idioti! :) Vill man så går det. Jag vill inte.

Hade vart kul att se vad Klas P går för ute i spåren men han hade tydligen något flott landslagsuppdrag. Glidare!

Till er som inte var med.. Känn er lata! Och galet vilken taccomiddag med glassdessert ni missade efteråt.
Spelledigt i helgen då. Oftast är det riktigt skönt och välbehövligt att vara ledig dessa få tillfällen men jag hade velat möta Sunnanå denna helgen. Fruktar att vi ska komma ut ut vårt stim som vi har haft de sista matcherna och som verkligen gav utdelning förra helgen. Men, men. Man får passa på att roa sig på annat sätt. Kan väl locka så smått ibland det också..

.. .. ..

Allas våran Ulf (sportchef) undrade om han fick lägga upp en länk till min blogg på PIB:s hemsida. Helt plötsligt kändes det som att seriositeten och ambitionsnivån skulle tvingas stiga ett fleral snäpp. Jag ska tänka på saken.

.. .. ..

Anna Nicole Smith har kolat. Dödsorsaken är okänd. Ryktas om ett tragiskt slut på ett tragiskt liv. Frågan är om någon trodde att hon skulle hålla så jävla länge med det levernet. Hon hann åtminstone med att lämna många avtryck här på jorden och det är ju mer än vad de flesta lyckas med.

.. .. ..

The Ark sopar banan med övriga startfältet på lördag. Glöm aldrig det!

.. .. ..

IKEA besöktes idag med följden lätt depression. Jag vill också ha ett hus eller åtminstone en större lägenhet att inreda! Fan. Min tid kanske kommer.

.. .. ..

Favoriten fortsätter. Nu gäller det bara att vi håller oss kvar, förmodar att div2-gäng inte är välkomna, samt att klubbens ekonomi inte raseras. Det är grymt kul där nere. En enda stor fest skulle man kunna säga.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Precis som du säger om löpning sa jag också när jag var ung (och ovetande). När du blir äldre kommer du att vilja anta utmaningen, inse njutningen och VÅGA försöka... ;o)

2007-02-09 @ 08:46:47
Postat av: bloggarn

Ska försöka va lite seriös syrran... de finns juh som sagt annat folk :P haha (men dom skiter vi i va?)

Hur fan kan folk låta dej dra i trådarna när de gäller löpning å framföralt sista km utav 8??? helt obergipligt, va va de för tjommar du va ute å sprang med, eller har min å bruuushs träning gett dig lite kådiS? haha

hade gött

2007-02-10 @ 01:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback