Uppståndelse

Hoppsan Kerstin. Någon har saxat ett utdrag från ett av mina inlägg till innebandynytt.se.
Får väl tacka för publiciteten, man vill ju ändå vara i centrum va. Ett av mina stora mål här i livet. (Eller?) Tyckte att antalet besökare hade skjutit i höjden något alldeles kopiöst och detta kanske var förklaringen.

Mina försök att i någon mån kamouflera vilka inlägget handlade om gick i och med detta åt fanders. Känns onödigt att ta upp sådana tråkigheter ånyo, de inblandade har ändå redan sagt sitt och vi är förhoppningsvis inte ovänner.

En kul sak hände idag. En vänlig själ i Fröjereds IF hade hittat hit (kan det ha varit så att hon kom över adressen till min blogg via innebandynytt måntro?) och meddelade att hon tagit ut mig i hennes "
höstens lag i div.1 Västra". Jag ingick i andralinan med Maria Boänges(KAIS Mora) och Marjo Nieminen(Lockerud). Tack för den, jag är alldeles utom mig av stolthet!

Läget i laget inför lördagens måste-match:
Alla förmodligen tillgängliga. Mina forwardskollega Hagel har varit krasslig i veckan men meddelade idag att hon med stor sannolikhet är fit-for-fight på lördag. Vi får väl se imorgon om hon håller samma tempo som förra veckan i den numera traditionsenliga fredagssimningen ... Yllo och Sandra har också dragits med lite småskavanker men kommer i allafall finns tillgängliga. Linda, startar lite överraskande nog i mål. Kan det vara så att Klabbe å Clabbe värdesätter rutin i en match av detta slag? Kanske. Mikaela har inte varit dålig.

Vänersborg verkar vara beredda på en rejäl fight. Här kan man läsa om deras tankar inför matchen. Får hoppas att vi kan bevisa att vi är bra även som ett kollektiv och inte bara individuellt vilket är fallet enligt dem.  Det bär mig lite emot att trycka på att mitt lag är ett tråkigt slitvargskollektiv. (Not my kind of cup of tea) Men det har vi faktiskt varit de senaste matcherna. Kanske inte sjukt tråkiga. Men om man säger så här, i det läget vi befinner oss just nu är det inte jätteuppskattat med dribblingar på mittplan á la Sanna Pollak eller mig själv för all del. Vi får hoppas att vi kan grisa in några kassar och sedan spela ut hela vårt register. Då skulle jag vara nöjd och glad. Och vilket kalas det blir vid seger! Oj oj oj...

Hörde att det fanns önskemål från en gammal PIB-räv om att trycka till en Vänersborgsspelare lite extra. Jag kan väl säga som så att hon blev ingen favorit hos oss efter höstens sammandrabbning heller. Jag har ju försökt att lägga mig till med en lite mer aggresiv/bitchig stil på plan men det får jag väl medge att jag har lyckats sådär med. Så tyvärr, Josse. Jag kan inte ta på mig detta uppdrag! :) Men det finns säkerligen någon annan som är sugen.

Tack och hej för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Koppen

Grattis till segern. Såg att du visade vägen.Bra jobbat.

Nice blogg. Du förtjänar en fin placering i Schlagertävlingen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback