Varför inte överdriva, bara litegranna?

Läste Västerås matchreferat. Tydligen borde de ha vunnit med 300-2. Jag tycker de var duktiga, bättre än oss på hela taget och de vann ju faktiskt skotten med hela 23-21, vilket vittnar om en hejdundrande utskåpning. (?) Vidare var de övertygade att de skulle köra över Vänersborg. Hoppas de är bättre på att förverkliga dessa planer än på att skriva referat.

Mina tankar går i afton till Ulrika Fredborg som i morse fick det dystra beskedet att hennes främre korsband är av. Hon missar serieavslutningen och även distriktslags-SM som stundar. (Ulle, tänk på att de största stjärnorna inte är med i sådana skittävlingar!;) ) Hyllar ändå kommentaren som kom ett antal timmar efter beskedet:
"Nu missar jag ju tyvärr brottningen."  (lätt ironisk underton)
Brottning var ett av inslagen i fjolårets försäsongsträning och jag kan inte i ord beskriva hur sjukt jävla osmidig man kände sig. Jag hade gärna sluppit den också men inte till priset av ett av mina korsband. Men det var ju det där med att tänka positivt, Ulle har fattat det. Så på lördag är hon istället gjuten som cheerleader, dock en väldigt stillasittande sådan.

Är det inte det ena så är det det andra. Förra veckan hade halva laget feber. Nu härjar istället nån magflunsa. Snart får jag börja dela med mig av mina ryska stålpiller. 

.. .. ..

IFK Kungälv tog sig med nöd och näppe till elitseriekval. Eller heter det elitserien i bandy? Det är tydligen inte bara i den insnöade innebandyn som seriesystem förändras. Kul, i vilket fall som helst. 

.. .. ..

Snart kommer det finnas galet mycket tid att döda. I runda slängar har 16-25 timmar i veckan lagts på innebandy i ett halvårs tid. När man ser det så, så undrar man ju om det står rätt till där uppe egentligen.

Hoppas på god uppslutningen på lördagens festligheter efter ödesmatchen. Antingen blir det det sjukaste partajet någonsin eller det största dränkandet av sorger sedan Jöback outade. I vilket fall som helst kommer det inte sparas på något som helst jävla krut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback