Västerås - Partille 3-2. crap.

Näst sista uppbokade helgen denna våren är till ända.

Under lördagen tänkte man att man kanske skulle kunna gå in och hålla lite koll på matchen mellan KAIS och Vänersborg på innebandy.se. Givetvis fungerade inte resultatrapporteringen. En lagkamrat som jag språkade med på MSN gick i samma tankar som jag och vi var fruktansvärt frustrerade och nerövsa. Tänk om Vänersborg skulle gå och vinna? Hon började leta efter nummer till Ryssahallen, men ingen lycka där. Hon hittade nummer till ledare och överledare men ingen var kontaktbar. Till slut fick hon tag på domarnas mobilnummer och messade efter en tids övervägande till dem båda. Det roliga är att en av dem faktiskt svarade i andra periodpauen och gav det lugnande beskedet att KAIS ledde med 4-1. Vi var givetvis glada för detta men hur seriös kan domaren i fråga anses vara?

När jag sedan berättade denna histora för en vän fick jag kommentaren "Hur vore det om ni engagerade er lika mycket när ni väl spelar? Då kanske ni skulle vinna en och annan match." 

.. .. ..

05.45 gick bussen mot Västerås. Bara en sån sak. 
Efter första perioden kunde vi likaväl legat under med 5-0.
I andra skärpte vi oss och underläget 2-1 inför sista kändes upphämtningsbart.
Men icke. 3-2. Crap.
Dessutom gick jag poänglös och drog på mig åtskilliga blåmärken. CRAP!

Att sedan Sunnanå vann mot Skattkärr i Karlstadderbyt var kronan på verket, grädden på moset, pricken över i:et. Ja, ni förstår.

Men man ska inte måla fan på väggen. Det är en jätteskräll om...
...Vänersborg tar poäng mot Västerås.
...Sunnanå tar poäng mot KAIS.
...Linköping tar poäng mot oss.

Det återfanns ett lurigt efternamn i Västerås startuppställning; Bagge. Övervägde att komma med någon finurlig, kaxig känga om vi hamnade i en hetsig situation. Men ja hamnar aldrig i några hetsiga situationer. På lördag då jävlar är det dags. Matilda är inne på samma linje som jag. Ska bygga upp en sån hetsstämning i veckan va.

Övrigt:
* Fin hall i Västerås."Känns som att spela i globen."  Vet inte vem som sa det men mig veteligen har ingen i laget spelat i globen.
* Dinners i Arboga, sjukt gott.

.. .. ..

RBK fick lite hjälp av Surte på vägen till serieseger. Jag har tänkt på saken. Hellre RBK än Södra Dal. Men egentligen tror jag det kvittar för jag tror faktiskt att KAIS kommer (pissa på) köra över båda två.

.. .. ..

Vad hände med After Dark? Humor och drag borde slå en stel skåning som var som bäst när hon var 11.

10 poäng till Magnus Ugglas rörelseschema. Minst 1 sek efter i varenda steg.
12 poäng till Christian Luuk. De som inte håller med förstår honom inte.

Kommentarer
Postat av: Koppen

Kul att nån förstår sig på Luuk. Se nu till och vinn i helgen.

2007-02-27 @ 14:09:04
Postat av: Magg

Håller med Gratjova, Luuk regerar! :)

2007-02-28 @ 09:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback