"...få bort blåbären från division 1"

En krönika har nyligen publicerats på innebandymagazinet.se. Jag brast ut i stora skrattsalvor här hemma när jag läste att det var nödvändigt att "...få bort blåbären från division 1."

Vart fann jag det lustiga, kan man då undra? Klart att det inte är bra att det är en massa blåbärsgäng i (vissa) division 1-serier. Saken är den att vi i Partille IB kallar krönikans upphovsmakares lag, Robertshöjd, för "Blåbärshöjd" eller bara kort och gott "Blåbären". Jag får gissa att hon inte är medveten om deras öknamn, för då kanske hon hade valt ett annat uttryckssätt.

Men det var ju skoj att innebandymagazinet hittat någon som kan skriva något om damsidan utan att det ska kännas som att någon gör det för någon slags påtvingad jämställdhets skull à la "Birgitte Lersbryggen som expertkommentator i SVT" (No offense, men känns som att det hade gått att skaka fram någon kunnigare... Oj nu kanske man helt plötsligt kom in på en het potatis, men jag blir trött när tjejer får plats i media för att påtvinga jämställdhet när det egentligen finns killar som vet mer. Tyckte det var ok när hon kommenterade daminnebandyn för där tro fan att hon är insatt men vore kanske mer passande med en manlig motsvarighet då det kom till herrarna. Vi gör så att vi lämnar världens längsta parentes nu!)

Redan nästa säsong kommer antalet div1-serier bantas till 3 om inte jag är helt ute och cyklar, så känns som en ganska meningslös krönika men jag håller med om att vissa division 1-serier har bedrövliga bottenlag.  Eller vissa.. jag har sett södra och spelar i västra och skillnaderna mellan exempelvis Backadalen och Partille som båda ligger under strecken i de olika serierna... ja, vi behöver inte ta upp det igen men det är pinsamt! Skall väl kanske fokusera på att pallra oss upp över streckhelvetet istället för att gnälla på seriernas vesäntligt olika kvalitéer men frustrationen är stor i Partilles läger. Vi får hoppas att turen vänder nu till helgen. Husqvarnas resultat från förra helgen var föga imponerande så vi får hoppas att deras negatvia trend fortsätter.

Från innebandy till bandy.. Mina bröders IFK Kungälv är på väg att slå ut IFK Vänersborg ur Svenska Cupen. Fantastiskt! 6-3 i Halvtid.. Heja heja! Hade det inte varit för den bittra västkustkylan och min sena dag på jobbet hade jag naturligtvis varit på Skarpe Nord i afton.


Kommentarer
Postat av: Ett "blåbär"

Aha...de tyckte du va skoj va? De tyckte nog faktikst jag me..totaly clueless förmodligen. Sköt om dej, vi hörs...kramar Carro

2007-01-25 @ 13:15:01
Postat av: Maggie

Det där var den absolut längsta parentes jag har sett sen Jesus gick i kortbyxor... ;-)
Blåbär...hehe, ganska klockrent!

2007-01-26 @ 10:02:30
Postat av: Larsa

Nu har jag hittat hit. Kul att läsa. Ska bli riktigt rikigt spännande att läsa nästa inlägg. Har lite på känn vad det kan handla om. Syns sen agrova.
Kram

2007-01-26 @ 13:38:34
Postat av: Anonym

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback