Huskvarna - Partille 6-6. Rackarns.

Ledning med 3-0, 4-1, 5-3. Men, nä vi räckte inte ända fram denna gången heller. 6-6 slutade matchen. Sani Rova producerade. 5+1 får väl ses som godkänt va? (Fråga: Vad fan åt du till frukost!? Vad det än var, fortsätt med det så är du snart uppe i ensam ledning i poängligan, det gillar vi!). Det var lite bittert att en sådan prestation inte kunde få krönas med en seger men ska man vara helt ärligt så var resultatet ganska rättvisande. Dessvärre tror jag inte att undertecknad lyckades övertyga Huskvarnas coach om att han begick ett stort misstag den där gången... nä vi ska inte ta upp det igen. Synd också att jag hade en så dålig dag när mina nära och kära äntligen kunde komma och titta. Det går väl fler tåg.


 

Det kändes oerhört tungt att kliva ombord på den lilla bussen (man fick inte ens ett helt dubbelsäte var, fy fan!) hemåt mot Götet igen. Vi hade ju segern som i en liten ask. Skit. Järnspikar. Jag hade dessutom plockat fram mitt allra bästa humör dagen till ära (ironi) och när jag sedan lyckades få en kallsup i duschen som ledde till en inre blödning och blodsmak i munnen bara brast det. Det gick inte att prata med mig. Och söndag var det också vilket betydde att morgondagen helt sonika var en måndag med skola och jobb och allt vad det innebär. Daggmar var en smula upprörd över att hon skulle bli tvungen att ta morgontåget, och då snackar vi det okristligt tidiga morgontåget mot hufvudstaden på måndagen, och lik förbannat missa ett möte av stor vikt. Jag lider med dig, men du ska veta att du är guld värd både på plan och i den trevliga gemenskapen i bussen. Fasen vad skoj man ändå har i den där bussen! Förr i världen försökte jag vara ambitiös och ta med mig skolböcker och plugga men jag märkte att de alltid blev liggande där medan jag istället förkovrade mig med de senaste skvallren eller bara satt och snackade annan skit. Det är sjukt men även om man är på sämre humör än någonsin blir man glad av att åka buss med dessa damer. Åka buss liksom. Hur kul kan det vara kan nog en utomstående undra.


 

Vänersborg på lördag blir lite vinna-eller-försvinna för vår del. Måtte det gå vägen. Om Sani och Camilla trampar på i samma takt, Mikaela vågar utnyttja sina grymma utkast och vi andra kommer igång riktigt ordentligt så ska inte Vänersborg vålla några större problem för oss i Partillebo. Jag vill så gärna vara kvar i ettan med Partille nästa säsong. Det finns liksom ingenting annat som lockar och jag tror många i laget känner likadant. Man vill inte gå till någon annan klubb men man vill heller inte spela i Göteborgs sunktvåa.

 


Man är ju driftig va. Just nu håller jag på att jobba på ett nyförvärv inför 07/08. Ett blont yrväder som på allvar skulle kunna ta upp kampen med Larsson i floskeltoppen. Dessutom en riktig partypingla, det gillar vi!

 

.. .. ..

 

En oväntat go bit, covers kan ju annars vara ett helvete.. men jag håller med Kishti, Swartling och de andra, hon gör den smått magisk.

 Sara Burnett – Forever young

Kommentarer
Postat av: sani

på lördag vinner vi

2007-01-30 @ 20:08:20
Postat av: Jonathan

Även om det inte går så bra för laget så kan du ju trösta dig med att du vinner våran tävling iaf. Efter två byten på tre matcher har jag tagit timeout på obestämd tid.. Lycka till på lördag nu

2007-01-31 @ 00:14:23
Postat av: Mango & Magnus Sundell

Hej Grettan!

Håller helt med dig, Ni är alldeles för bra för att spela i sunk-tvåan! ;) Hoppas verkligen att Ni klarar Er kvar! Vi håller alla tummar vi har för Er!

Lycka till på Lördag! Tyvärr kan vi inte komma och titta denna gången då det krockar med min egen match...

2007-01-31 @ 08:33:31
Postat av: Däggie

Pussokram på dig min vän!

2007-01-31 @ 10:44:00
Postat av: Psykopat

Fan ni e juh helt jävla rötna... dags å ha lite försäsong, ni håller juh inte hela matcherna.

Sörran du e sämst.... dags å börja få lite bättre lagsamanhållning, ut å hänga lite i baren kanske?

2007-01-31 @ 17:59:48
Postat av: Zicko

Nice work Grettan....du e ju kung på bloggen ju! Försöker att vara lite viktig på min egen blogg, ta en sväng! Se till att rycka upp er nu i slutta´mpen på serien...ni kan ju inte lira i tvåan!

Glöm inte att hålla farten....

Zicko


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback