Helgen till ända.

Sedan en tid tillbaka har det varit lite trendigt att dricka rosévin, och då gärna med bubblor i. Men vad gör man om törsten börjar göra sig påmind, systemet redan bommat igen och ingen rosé står och dräller i barskåpet? Man vill ju ändå vara trendig va..

Det finns en person jag ofta nämner här i bloggen. Det är en tjej som främst jobbar i det tysta, det är lite av hennes signum kan man säga. Vem sitter inne med en lösning på roséproblemet om inte allas våran Larsson?

Hagel: Vad dricker du?
Larsson: Rödvin och sprite.
Hagel: Blandar du ut rödvin med sprite?!
Larsson: Jah! det blir typ som... ah... Rosé!

Voilà.

Lagsammankomsten i fredagskväll var för övrigt en riktig höjdare. Tanken var egentligen att det skulle ha femkampats på Liseberg men då vädergudarna inte riktigt var med oss och parken trots detta sades vara invaderad av Partillecupdeltagare, beslöt vi oss för att fokusera på att värma upp ordentligt inför den nattliga dansen istället. Och det man kan säga om den är att gammal är äldst. I alla fall om man skall se till uthålligheten.

Jag har tidigare nämnt att Surte värvade mig för att de behövde få in mer rutin. Jag har ju haft vissa problem med att släppa det där, men under aftonen uppdagades anledning nummer två som i viss mån stillade den gnagande känslan av obehag. Det var en i ledartrojkan som kom ut med sin kärlek till Ryssland, vilken gjorde mig både glad men framför allt överraskad. Han svarade med: "Men Johanna va fan tror du vi värvade dig för?"

Blir alltmer övertygad om att det kommer bli kanoners i Surte.

Wimbledonfinalen låg otroligt lämpligt inplanerad idag. Vaknade lagom till matchstart och vilken fight det blev! Hade hoppats på Nadal men man kan inte annat än att imponeras av en sådan kille som Federer. Sanslös meritlista.

.. .. ..

Såg att Pixbo nu presenterat Pernilla Fredrikssons come-back. Jag hörde om detta för ett tag sedan. Hoppas, hoppas knäna håller nu för här har vi en riktig stjärna.

Nu börjar
Anso insinuera att jag brukar otillåtna medel också. Så jävla typiskt svenskt att förutsätta att alla som har något öststatspåbrå inte kan vara stekhet utan att ha fuskat sig till det. Anar jag en viss oro i Balroglägret? Börjar det redan slipas på bortförklaringar?

.. .. ..

Nu är inte hybrisen långt borta. Bugar och bockar för alla fina ord.


Kommentarer
Postat av: anso

det lyser ju lika klart som solen i sahara att jag har rätt!! Säger bara ludmilla...

2007-07-09 @ 21:13:47
Postat av: Maggie

Nä, nu är jag besviken på dig Johanna Gratjova!! Andra morgonen i rad som jag går in på din blogg med stora förväntningar som snabbt slås i kras efter att ha läst samma rubrik som morgonen innan...vad är detta?! Uppdateringen!! ;o)

2007-07-11 @ 09:24:00
Postat av: Johanna

Nu, Maggan, råkar det vara så att jag har gått och blivit en hårt arbetande kvinna varför jag har lite svårt att få tiden att räcka till. Vårt poncholager börjar förresten sina (undra varför..), så vill ni har varsitt exemplar föreslår jag att ni dyker upp inom det allra snaraste.

2007-07-11 @ 11:50:20
Postat av: Magg

Åh, ett livstecken! :)
Shit, håller ponchosarna (stavas det så??) på att ta slut...ska genast planera in ett besök hos fröken innan dess. Jobbar den hårt arbetande kvinnan imorgon tro?

2007-07-11 @ 14:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback