Let's nynn it!

Det har byggts upp en del hets inför Båstad. Dels i laget där Larsson går allra främst i hetståget och jag tror inte en enda av lagets bloggare har lyckats undvika att nämna det. Dels på jobbet där jag och Karin vilt peppar upp stämningen.

Mår lite dåligt över att veta att Sävsjöfestivalen i år har ett starkare startfält än någonsin eftersom även den äger rum nu i helgen. Sahara Hotnights, The Ark, Sebastian och Takida kommer att vara där. (Vilka i helvete är Takida undrar kanske någon. Lyssna på deras i mitt tycke bästa bit, Score, och njut.) Båstad vs Sävsjö alltså. Det har varit en tuff match men för en tid sedan bestämde jag mig slutligen för att välja den högklassiga innebandyturneringen.

Finns inte en möjlighet i världen att jag skulle kunna låta bli att känna skadeglädje gentemot Pixbo som kommer att inkvarteras i skolsalar. Vi snackar hårt underlag. Vill minnas att jag snappat upp att det är samma melodi för Balrog. Men de kanske bara vill komma åt den där goa lägerandan? Själva ska vi i Surte checka in på ett vandrarhem som serverar frukostbuffé var morgon. Tänk på det när ni vaknar där i den svettiga sovsäcken, proppen har gått ur luftmadrassen och ni måste promenera ner till ICA och köpa frukost för att ni inte har tillgång till kylskåp. För att inte tala om när ni kommer hem efter matcherna och är så där grymt törstiga. Då blir det nog gott att knäcka en fesljummen läskeblask i sensommarsolen.

Avancemang för Surte IS känns som en lågoddsare. När det sedan vankas slutspel, då brukar ju allt kunna hända. Vi går naturligtvis för guld trots att långt mer meriterade gäng är med. Våga för att vinna.

På Peppes tror jag däremot att det bara kommer finns ett lag på banan.


Det finns egentligen bara två orosmoment.

1. Vi skall bo grannar med domarna.

2. Eventuell inkilning.



.. .. ..

Igår avslutades träningen med ett litet styrkepass. Då kom det där gamla resonemanget upp igen om att när man känner att man är helt slut, då klarar man minst fem till. Trams. Finns det någon logik bakom det? Kan det inte vara så att om man känner att man är helt slut, då är  man helt slut, punkt slut? Självkännedom är en bra grej har jag hört.

Nästa vecka skall de nya klubborna provas ut. Som den utpräglade materiallirare jag är känns detta extremt viktigt. Det blir premiär för mig med detta märke. Nä, Gud nej, här fås ingen gratisreklam via omnämnande.

.. .. ..


Bra idéer AB
Det finns en otroligt käck sida som hittas på adressen
http://www.letssingit.com. Skulle man någon gång ha snappat upp en rad ur en låttext finns här möjligheten att hitta såväl artist som titel till denna bit. En arbetskamrat tyckte dock att det fanns brister på sajten. Hon hade velat att man skulle kunna hitta låttitlar genom att nynna. Denna kvinna är dessutom en business-woman ut i fingerspetsarna så det fanns naturlitgvis inga tankar på att sälja idén till letssingit utan hon trodde mer på att skapa en alldeles egen sida som skulle få den så passande adressen http://www.letsnynnit.com. Jag kan inte se vad som möjligen skulle kunna gå fel.

You go girl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror allt att du kommer ångra dig. sahara is the shit. så det så!

2007-08-01 @ 15:09:38
Postat av: Ref:

Det är nog vi som skall vara oroliga :)

Postat av: SWUP

Inte nog med att hon bloggar som en gud, hon gillar Takida oxå. Denna kvinna måste man bara älska.

2007-08-03 @ 12:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback