Gott & Blandat

Åka öhn-öhn
Jag hade nästan gått och glömt hur fantastiskt det är att köra bil. Under åren i Kungälv då pendlandet gick till Mölnlycke och Partille blev det många timmar totalt bakom ratten.

Nu är det inte så att jag är någon rallycalle utan det jag njuter av i själva bilförandet är att höja volymen på stereon och ta i för kung och fosterland i egenhändigt valda bitar. Det måste vara en upplevelse att köra om mig, jag sitter nämligen inte och kör. Jag shake:ar lite och drar mig inte för att fläska på med krutet i skönsången. Nu förutsätter detta förstås att jag åker ensam.

Ibland fick jag bemöda mig med att plocka upp lagkamrater på vägen, vilket förstörde mitt singing-moment. Vem vågar sjunga för full hals med exempelvis Jessica Holmgren bredvid sig? Ett ständigt jävla gnällande på min körning var det också. Förstår inte varför. 



Döda tid
Efter en vår späckad av studier då man aldrig varit helt ledig infinner sig ett nästan kusligt tomrum när man plötsligt inte har ett enda litet måste. Vad göra? Hitta nya eller återuppta gamla hobbies.

-Bolltrixande. Det gamla rekordet på någonstans kring 450 putsades upp till 680. Ett formidabelt lyft och framförallt mycket, mycket meningsfullt.

-Skvaller. En och annan sympatitår har fällts för stackars lilla Paris som sitter bakom lås och bom och tummarna hålls stenhårt för att Britney skall ta sig ur missbruket och återuppta levererandet av hits.

-Bloggläsande. Fastnade och läste i stort sett hela Sundboms. Mycket nöje men jag kunde konstatera att det fanns en stor brist - uppdatering. Förhoppningar om förbättring. Det är nämligen bra skit.

-
Betapet. Här tröt dock tålamodet för fröken Gratjova.

-IQ-test. Hur snoffsigt hade det inte varit att komma med i Mensa då? Något att skryta om. Viktigast var att jag slog Hagel i provtestet.

-Youtube. Beskådandet av intervjuer med min Gud har gjort mig fast besluten om att jag en dag måste lära mig italienska. En annan frekvent sökning har varit "Sverige dansar och ler". Betnér kan vara en Sveriges skönaste människor och Schyfferts svengelska presentation av Sverige i olika sammanhang har rullats om och om och om igen. Personlig favorit är "Knackelibang on the door".



Tv-avtalet
Känner pressen att, som tjej och kanske inte helt omotiverat kallad "innebandybloggare", bli upprörd över åsidosättandet av damerna. Men jag antar att TV4 bara inväntar Surtes avancemang till högsta serien.



Lottningen till Båstad
Idel danska lag. Det är ju annars få förunnat att vara med i internationella sammanhang.

-Båstad. Lirar i trean.
-Södra Dal. Pax för att inte täcka Hökens skott, om hon är kvar? Ryktades om att hon och Bira var på väg därifrån?
-Rödövre. "Vi får vara bra rötna om vi ska förlora mot dem" sa en insatt källa i Surtes ledning.

Ser väl inte helt omöjligt ut att ta sig vidare. Efter en snabb kik på slutspelsupplägget ser jag också att det kan bli ett Balrogmöte. Intressant.


Kommentarer
Postat av: Zicko

Men herregud Grettan! Jag hade ju för fan nära dödenupplevelse! Men du kör nog bättre nu....du är ju nästan gammal nu...äldst i laget snart kanske?!!
Ha en goo sommar!

Postat av: Gaberud

Vaddå!?!
Finns det de som spelar matcher i Båstad?!
Jag har varit där flera år nu ,men inte spelat en enda match.Knappt sett någon heller.

2007-06-25 @ 11:19:26
URL: http://www.gaberud.blogg.se
Postat av: Anonym

hööken o biira ska lira i stanstad... div2.

2007-06-25 @ 21:17:23
Postat av: Johanna

Zickan, jag kommer aldrig bli äldre än dig iaf! ;P
Gaberud, nu vet jag inte vad du är gjord av för slags skrot och korn men det finns faktiskt vissa som bedriver seriös verksamhet.

2007-06-26 @ 01:21:33
Postat av: Gaberud

Väl nere i Båstad så skall du få peka ut några av alla de som bedriver seriös verksamhet.

2007-06-26 @ 08:49:22
Postat av: Hagel

http://www.iq-test.eu/
Här kommer en ny utmaning till dig Einstein.
Erik, det var Grettan jag syftade på den här gången. För din information så spelas matcherna i Båstad huvudsakligen på dagtid därför är det lätt att missa dom om man ställer väckarklockan på 20:30. :-)

2007-06-26 @ 09:43:26
Postat av: anso

ja du din lilla vitryss, we shall meat again..Balrog vs Surte kan bli mycket intressant, hoppas det inte blir en tidig söndagsmatch, för då kan den ju sluta hur som helts....haha..ses i Båsta
köss

2007-06-30 @ 17:12:03
URL: http://howrude.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback