After Work

Pixbos damer åkte till Västerås och Robertshöjds dito till Mora igår och båda lirar idag. Jag hade kunnat suttit och varit avundsjuk, det är ändå nånstans lite spexigt att vara med i hetluften va. Men på Farellis med ett par uppslicade pizzor, några hinkar öl och oslagbart sällskap var jag uppriktigt glad att säsongen är över. Man kan säga att jag tog med den bästa delen av innebandyvärlden till det andra livet, som faktiskt finns där någonstans i periferin under vinterhalvåret men som blommar upp något alldeles hiskeligt ungefär i takt med att vårsolen väljer att alltmer frekvent förgylla vår tillvaro. Jag säger som alla röstuppläsare, med diverse brytningar, gör i Eurovision Song Contest: Thank you for a fabulous show! It was really smashing!

Smått och gott
Vi började prata om Båstad.

Maggan: Ja det lär ju inte bli av nu. (dyster)
Mary: Nä nu blir det Kungshus cup. (man kunde ana en liten lätt touch av sarkasm) Och Björnslaget. Och Göteborgs cup.

Men bittra, det var vi verkligen inte! Och, Mary, man ska definitivt inte se ner på göteborgscuperna. De är nog så festliga på sina sätt. Jag har en liten förkärlek till cuper som kör på kortare-matchtid-konceptet. Antingen för att jag i stort sett alltid har kass kondition, av någon skum anledning, eller för att varje minut är mer värd i sådana matcher.

..

När någon, inga namn nämnda, skulle hämta sin jacka i garderoben gjorde garderobsherren en ansats till att hjälpa vederbörande att ta på jackan. Det var nästan så att det utkristalliserades ett ERROR i pannan, varpå hon vände sig till Mary och utbrast:

-Herregud! En kille som vill klä PÅ mig!

..

Vidare fick jag flera anbud på det relationella planet igår. Jag vet inte om det kan ha haft att göra med att jag berättade om min familjs All-inclusive-semester som hägrar där respektive har bjudits med för dem som har. När det framgick att biljetterna redan var bokade sjönk intresset något kopiöst. Märkligt.

.. .. ..

För att återknyta till inledningen; hoppas det går bra för Pixbo och RBK up-north idag. Nedsläpp om en knapp timma.


tjipp!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hoppas på en AW snart igen! En annan somnade i soffan efter att ha duschat och öppnat en öl, för dåligt!! Kungshus cup, länktar så!! Hoppas vi ses snart tjejen! Sköt om dig, kraaam :)

2007-03-25 @ 20:25:02
Postat av: Maggie

Hallå!!! Klockan är ju långt över åtta och jag ser inget nytt inlägg...vad har hänt?! ;)

2007-03-26 @ 08:21:25
Postat av: Nicke Halmstad


Har du dött... Sitter på jobbet och väntar på nytt inlägg...

2007-03-27 @ 10:26:39
Postat av: Johanna

Jag lever i allra högsta grad. Lite mycket i skolan för tillfället.

Hur ska maggan och nicke klara sig utan uppdateringar under min veckan i Turkiet? för att inte tala om mina tre veckor i Lyon i maj/juni?

Kommer nytt inlägg inom kort.

2007-03-27 @ 16:41:36
Postat av: Nicke Halmstad


Det finns internet även där....

2007-03-28 @ 07:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback