Göteborgsvarvet

Idag är det så dags för det årliga göteborgsmästerskapet i ren och skär idioti. Det är och kommer antagligen alltid att  för mig förbli en gåta att över 35 000 personer betalar för att få springa över två mil. Själv skulle jag betala rätt bra för att slippa. 

Beroende lite på när dessa hurtigbullar väljer att anmäla sig får arrangörerna in någonstans mellan 11 och 14 miljoner riksdaler enbart på anmälningsavgifter. Vidare lär ju dessutom en och annan sponsor skjuta till med en och annan krona. Nu sitter det ju, tack och lov, inte någon vidrig pamp och lägger sina sliskiga tassar på degen utan överskottet går direkt tillbaka till idrottsrörelsen för att investeras i föreningarnas ungdomsverksamhet och driften av Friidrottens Hus.

Det är svårt att gnälla ihjäl sig när ett jippo av detta slag ändå har ett gott syfte. Och fåntrattarna som ger sig ut i den över hela staden uppsnittslade banan, har naturligtvis detta i åtanke. Ingen tror väl att de gör det för att bevisa något, varken för sig själva eller för andra?

Satt och brainstormade fram idéer om vart ett eventuellt lopp i min regi skulle kunna hållas. Vrigstad Runt, det skulle väl få bli en sju-åtta varv, var ett förslag. Men jag, som det giriga fruntimmer jag är, hade oavkortat skickat allt överskott ner i egen ficka. Sedan hade jag satt mig vid målgången med en stor chipspåse, slagit på min allra pimpigaste utstrålning och viftat med pengarna för att riktigt markera hur urbotat korkat det ändå i mina ögon är att betala för att springa sådana långdistanslopp. Vill man idka välgörenhet finns det en mängd andra vägar att gå.

.. .. ..

Hoppsan Kerstin! M. Karlsson byter klubb trots två år kvar på kontraktet. Eller byter tillbaka eller hur det nu är. Och vilka rubriker detta skapar då. Jag gjorde ju i stort sett samma sak för några veckor sedan och det är inte så att det producerats sapltmetrar i pressen om mitt kontraktsbrytande. Märkligt.

Nä nu ska inte jag sitta här och vara bitter över att jag inte är någon stjärna, eller att även om jag hade varit en stjäna så hade jag likförbannat inte uppmärksammats eftersom det är inte något som damer gör. Tänk ändå vad skönt att slippa höra de glåpord och dividera om diverse avtal, som han får göra den närmsta tiden. Får väl flika in med en  personlig hyllning här för att väga upp lite: Balrog är i mina ögon betydligt mycket lurigare än AIK. Hatt av.

För att sätta det där med eventuella åsikter om "lättvindiga" klubbyten i lite perspektiv skall jag demonstrera med ett värre exempel. Jag har nämligen hört rykten om en som har gjort följande resa under de senaste sex säsongerna: Jönköpings IK fram till och med säsongen 01/02, Mullsjö AIS en och en halv säsong, Månsarps IBK en och en halv säsong , BIF Fagerhult en säsong och han kommer nästkommande säsong att återfinnas i Östra SK:s trupp. Killen i fråga kan inte vara rädd om sitt rykte i Jönköpingsregionen, den saken är klar. Märkligt nog är det ingen dussinlirare vi talar om här utan han får ju spela över jävla allt han behagar att dyka upp.

Vidare rullar ett annat litet evenemang igång under dagen; damernas världsmästerskap i innebandy. Någon sa om Ryssland i Eurovisionsammanhang där de inte heller ännu nått total framgång: "De är som en sovande men mycket hungrig björn." Det hade varit så gott att kunna säga detsamma om mina halvlandsmaninnor när det gäller innebandy. Men det får nog dessvärre vänta, är jag rädd.

.. .. ..

Eurovision ja. Utan att ha lyssnat igenom bidragen alltför intensivt ska jag ändå ge mig i kast med att leka lite Saida:

1. Ryssland
2. Sverige
3. Vitryssland
4. Finland

Det har fortfarande inte riktigt utkristalliserats för mig vem jag egentligen känner mest för, The Ark eller Serebro. Men eftersom det är ett sådant uppenbart kryss dem emellan, i mina ögon, får jag tro att den omtalade öststatssammansvärjningen ändå gör att det vippar över till Rysslands fördel.

.. .. ..

En slutlig fråga: Finns det någon rimlig förklaring till att semin mellan Ryssland-Finland inte visas på varken sexan eller trean? Jävla rasister.


Kommentarer
Postat av: Mattias F

bara att slå på viasat sport 1 så ;får du se finnarna krossa de ryska björnen ;)

2007-05-12 @ 12:06:44
Postat av: Johanna

om man ändå hade viasat sport...

2007-05-12 @ 12:19:03
Postat av: Mattias F

Du bor la i stan, bara att gå på någon sportbar ju. Annars finns la de mesta kanalerna på nätet numera.

2007-05-12 @ 12:43:55
Postat av: joooo

Kan personen vara Emil Stille?:). Ja, han kan inte vara rädd om sig. Det roliga är för något år sedan eller nåt så sa han att han aldrig skulle sätta sin fot i Östra...:).

Sedan... HEJ DÅ RYSSLAND!:D

2007-05-12 @ 16:09:14
Postat av: Thilda

Utgång efter eurovision idag? :)

2007-05-12 @ 16:42:17
Postat av: Sussie *the one and only

Gillar starkt ditt inlägg om göte-varvet! ska allt visa de för Andreas =)
Go Girl!!!
Men se till att palla dig hit NU i stället för att sitta framför datorn å få fyrkantiga ögon!

2007-05-12 @ 16:55:58
Postat av: Kalle

Sjukt att det är nån som ängnar sin tangenttryckningar till att skriva om Emil Stille. Trots allt kul att det tycks och tänks..

2007-05-15 @ 16:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback