änna gôtt väder

Hade planerat att gå ut i höstsolen, sparka i färgglada löv och insupa den, av annalkande köld, fräsha luften nu när det äntligen blev lite luckor i schemat. Men det är väl för mycket begärt när man bor i Göteborg, detta regnets och blåstens Mekka. Ett, tu, tre så var heldagen inomhus bokad.

.. .. ..

Bara för att det råkar vara en spelledig helg i södra dametten skall vi inte för den sakens skulle tro att det blir en innebandyfri sådan. Nädå. Dels skall de gamla sekretariatkunskaperna dammas av då Surtejuniorerna påbörjar sin resa mot SM-guldet. Dels rullar den prestigfulla reservlagsserien vidare och Älvstranden borta står på schemat. Denna vecka har Larsson jobbat sig in i B-lagstruppen. Skönt för henne som var så bitter i måndags då hon ställdes utanför och hänvisades till en juniorträning. 

.. .. ..

Sprang för några dagar sedan på övergångsaktuelle Rolle Nilsson i en mörk gränd. Tackade min skapare för att det inte var AIK-psykopaten för då hade jag nog kolat av ren rädsla.

.. .. ..

I helgen åker allsvenska IFK Kungälv till Edsbyn för att spela Svenska Cupen. De kommer att ställas mot elitserielagen Falun, Sirius och Edsbyn aka Jätten från Hälsingland som prenumererat på SM-titeln sedan ett antal år tillbaka. Jag kan avundas dem som får åka iväg och lira en turnering helt utan förväntningar. Det är jävligt fint att inte ha något att förlora.

IFK har inför denna säsong lanserat en egen
TV-show som de så käckt har valt att kalla "Bandysnack". Ett härligt initiativ, tydligen det enda i sitt slag i bandysverige och efter att en av lagets största talanger gått ut med att han inte direkt imponeras av alla elitserielag har reaktionerna från högre håll enligt uppgifter inte låtit vänta på sig. Länkar har kablats ut och helt plötsligt verkar folk intressera sig för laget invid älven.

Kanske kunde vara en trend för andra som lider av småsportssyndromet att haka på.

Håller i alla fall alla tummar jag har för att de ska plocka åtminstone några pinnar däruppe och ser fram emot att ladda bandyportföljen med het glögg längre fram i november. Trots frusna tår och idel ståplatser är det ändå något speciellt med att kika på lite bandy.

.. .. ..

Att älska sitt lag?

.. .. ..


Var det en blattebrud jag var eller?






Looptroop - Bandit queen

Kommentarer
Postat av: jonna

hej, hörde vad som hände er igår?! sjukt, som jag sa till emelie har aldrig varit med om det ens i närheten, och jag är ju ändå ute sent på kvällarna där när man kommer hem från träningar o dylikt, ni måste haft en rejäl otur=(=(

2007-10-12 @ 09:30:02
Postat av: karin

jag har ju sagt att hisingen är det värsta som finns med göteborg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback