Heja tele2!

När postfacket öppndes vid hemkost hittades ett brev från Tele2. Antog att det var den månatliga avgiften som skulle drivas in. Kastade det åt sidan för att först och främst stilla hungern. Det gäller att prioritera va.

När middagen stod på bordet sprättade jag i lugnan ro upp kuvertet, konstaterade att det inte innehöll något inbetalningskort vilket gladde. Men det var ett kort, kort ögonblick av lycka som sedan skulle övergå i djupt vredesmod.

"Hej
Vi måste tyvärr meddela att vårt samarbete med TV4 Sport-Expressen har upphört. För dig som sportpaketskund innebär det att du från och med 1:a oktober inte längre har tillgång till den kanalen.

Vi hoppas att du fortfarande är nöjd med ditt paket och med den nyligen tillagda kanalen Viasat Sport 3. På den kan du följa delar av Champions League, franska, tyska och holländska ligan samt andra sporter som Nascar och kampsport.

..."

Jag trodde till en början att det var någon som drev med mig. Insåg rättså snabbt att det var allvar och behöver jag då ens säga att smockan hängde i luften?

Knappade fort som fan in numret till Tele2:s kundtjänst. Taggade till för att ge dem årtusendets största utskällning. Skulle be dem stoppa upp sin jävla Nascar och kampsort. Fråga dem hur i helvete de kunde med att skicka ut ett sådant meddelande samma dag som innebandyn drog igång, vilken var den huvudsakliga anledningen till att jag överhuvudtaget skaffade deras sportpaket. Här skulle det inte sparas på något krut. De skulle få veta hur vedervärdigt jävla korkade de var.

Efter drygt en halv signal gick en telefonsvarare igång.

-TV4 sport kommer tills vidare att finnas kvar i utbudet.

Det var nästan så att jag blev lite besviken när jag inte fick utlopp för min, på några få minuter uppbyggda ilska. Men klart att jag drog en lättnadens suck relativt snart därefter. Tror vi att de har blivit nedringda eller nedringda?



Humörsvängningar av denna dignitet kan omöjligt vara bra för hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Tillsvidare

Och vad menas med "tills vidare" ?

2007-10-02 @ 15:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback