Soumi Power

Det är så gott när allting bara fungerar. Som min telefon till exempel. Nä men herregud det gör absolut inte mig någonting att skärmen ser ut som ett jävla insektskrig, att den ibland vänder allting upp och ned eller eventuellt ännu bättre - upp och ned och bak och fram på en och samma gång. Det blir ju lite mer utmaning att använda den då. Ja för visst är det väl hemskt att få allting serverat på ett silverfat? Och sedan om det ringer någon, då är det extra kul om skärmen blir svart. Eller vit. (Båda har inträffat.) Ja menar, hur roligt är det egentligen att veta vem det är som ringer? Nänä... Jag är tacksam gentemot NOKIA. Ni gör mitt liv så fantastiskt mycket mer spännande .

Var det SISU som var ert slagord? Ingen dunderskräll. Med det kunnandet får man besitta en sjuhelvetes massa kämparglöd för att komma någon vart här i livet.

Pärkilä.

Jajemen det känns fullt rimligt att lägga hela skulden på Finland för att min NOKIA-telefon inte fungerar.

.. .. ..

Ok något är fel. När jag gick in på vasttrafik.se för att kolla när bussen skulle gå knappade jag in "gratjova" i fältet där avgångshållplats skulle väljas. Oklart om jag skall beskylla facebook, bloggen eller den bristfälliga sömnen.

.. .. ..

På lördag kör TV4 ett Heroes-race för alla oss som missat de första 13 avsnitten. Har hört idel goda omdömen om denna serie så det kanske vore på sin plats att ge den en chans.Har svårt att tro att den skall komma upp i samma standard som de svenska kvalitetsproduktionerna Andra Avenyn, Mia och Klara eller Labyrint. Men man får ha lite överseende. Det är ju trots allt jänkare som ligger bakom. Att inleda höstlovet med en heldag i horisontalläge låter inte fy skam.

.. .. ..

Äntligen får Zicko-picko-päronpung vara med i blågult igen. Seriöst, tror denna roll kommer passa som handen i handsken. Finns inte så många som lägger märke till potential och ger personlig uppmuntran på det sätt som  J.Holmgren gör.  Ingen kvinna av fattiga klyschor det inte.

.. .. ..

Jag har tydligen tagit upp kampen med Herr Fredriksson om vem som blir omnämnd flest gånger i Innebandymagazinet. Känns lite som en stackars bolsjevijk mot Stalin men va fan, man är ju en kämpe.

.. .. ..

-Nu lanseras Caperio-målet, döh.
-Men det säljer dom väl bara uppe i Täby va?

Nänä, jag tror det är särskilt framplockat för McDonalds-Scandinavium. Förmodligen kommer utvalda Pixbostjärnor figurera i annonserna.

Gillar egentligen inte att diskriminera folk eller dra alla över en kant osv, men kan bara inte låta bli att avslöja att kommentar nummer två fälldes av en blondin.

.. .. ..

Freitag - Friday - Vendredi - "lilla" grammatiktentan. Kan hända att  detta är det sista ni hör av mig innan dess. Le Grammaire sitter ännu inte riktigt som ett smäck va...





Levnadskonsten består i att se det unika i det vardagliga.

Tack lilla mamma.


Kommentarer
Postat av: Mary Maple

Tackar!! Men dö....allvarigt...Höstlov!! Grow up!! :-)
LÖÖÖV!

2007-10-24 @ 13:49:53
Postat av: ?????

Har du inga synpunkter på Pixbos sätt att pissa på dam innebandyn i GBG genom att låta flera elitspelare gå ner och spela i seriefinalen mot Partille?

2007-10-25 @ 12:35:37
Postat av: Johanna

Mary... planerar ju som du kanske vet att bli lärare.. Och då kommer jag antagligen i fortsättningen ha ett och annat höstlov. Och sportlov. Och påsklov. och Jullov.. för att inte tala om åtta veckors sommarlov!! Handlar om att välja rätt yrke vet du...

"?????", jag har extremt mycket åsikter! Stay tuned... hemskt ledsen men jag har en utbildning som får komma i första hand.

2007-10-25 @ 12:37:59
Postat av: Josse Bergenland

Dåligt av Västtrafik att inte veta vart du bor....jag menar såååå många Gratjova finns det väl inte i Sverige...;)

2007-10-25 @ 15:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback