Surte - Warberg 7-2

Nä, Warberg behåller sin nolla i poängkolumnen även efter denna omgång. Skulle nog inte säga att de är rent dåliga men möjligen en aning uddlösa i avgörande lägen.

Vår lilla superstjärna Malin Eriksson kunde inte vara med pga en sträckning. Men vad gjorde det när en av våra andra rajtare, Carro Björkner gick in och på allvar visade hur en slipsten skall dras? 3+1 blev hennes facit efter hennes mest imponerande insats hittills denna säsong. För övrigt tror jag min själ att hon har varit hemma och smygtränat på snurrfinten. Plus även till hennes forwardskollega Jonna Leek (2+2).

Undertecknad noterades för ett mål, en assist samt en utvisning. Himla tråkigt att Hagel med alla möjliga medel försökte stjäla min assist. Alla såg att det var jag som gjorde det så lägg ner!

Botbänken ja. Där hänger man inte alltför ofta. Ja, det kändes väldigt nödvändigt att ta en utvisning efter
59 sekunder. Jag kan faktiskt inte hjälpa att vissa lagkamrater väljer sina lägen att byta som tomtar så att jag blev tvungen att gå in och sätta stopp.




Dagens Larsson 1
Hon får sig en tryckare och och blir liggande tills domaren blåser. Efteråt reser hon sig upp, ser rejält plågad ut på vägen mot båset för att sekunden senare lägga av ett brett leende mot lagkamraterna på bänken. Härligt med lite italiano-attityd men nästa gång kanske hon skulle fundera på att välja att antingen hålla sig för ögat eller halta. Skulle nog bli lite mer trovärdigt då.

Dagens Larsson 2
Stod och surrade med några gamla partilleiter efter slutsignalen. Fyra med surte-, en med warbergsmundering samt två som avnjutit höjdarmatchen från läktarplats. Det är oerhört lätt hänt att man blir kvar en stund vid sådana kära återseenden. Larsson kände väl av att klockan tickade iväg och började runda av samtidigt som hon vände sig om mot matchuret för att kolla tiden.

-Va? Är klockan redan 20.00?

Ok för att matchtavlan fungerar som vanlig klocka emellanåt men kanske borde det bredvidstående resultat ha givit en hint om att 20.00 indikerade matchtiden. Eller jag vet inte?

.. .. ..

För övrigt värmer det att höra...

... att i stort sett alla resultat i serien gick vår väg denna omgång.
... att Partille tuffar på med sitt segertåg i damtvåan.
... att Partilles herrar lite oväntat vann. Det vore ju synd att säga att lagets MVP var segerviss inför Landskrona-fajten.
... att Östra SK äntligen lyckades få med sig tre poäng.

.. .. ..

Det blev en sväng till Mölnlycke idag. Pixbo-Boden kändes på förhand som en oerhört intressant drabbning och visst infriades förväntningarna. 6-1. Tror på allvar att vi hade kunnat ge Boden en match ty det de visade upp var inte jättemycket att hänga upp i julgranen alltså. Ett mål gjorde de förvisso men den bjudningen hade nog till och med lilla mormor kunnat ta tillvara på.

Kan ha fått världens lurigaste SMS under matchens gång.

Försöker verkligen inte ruinera Pixbos ekonomi här men kan inte låta bli att rekommendera koffeinofiler att ta svängen förbi Shell Select istället för att lägga pengar på Wallenstamhallens termoskaffe. Tag vänster i rondellen efter avfarten och kör några hundra meter så ligger det där på vänster sida.

.. .. ..

Det har hänt några gånger nu. Att jag har fått höra talas om att endel viktiga peroner är inne på gratjova.blogg.se och lurar. Jag får passa på att tacka för de celebra besöken.

.. .. ..

Kommande vecka har inte riktigt bara roligheter att bju' på. Usch och fy vad mycket som skall tryckas in i denna skalle.


Vi säger så, så länge..


Snart är det vinter, kära bilägare...


Kommentarer
Postat av: M

Nu är jag här... ;) Som alltid, dagens första och viktigaste besök, gratjovas blogg...fortfarande!! :)

Tjipp tjopp!

2007-10-22 @ 08:13:30
Postat av: Bulan

Blev det något svar sedan då?
hihi
Du hade kunnat dominera på b-lags matchen igår. Tråkigaste och sämsa match någonsin. Om vi var dåliga och vann med 6-1 (eller vad det blev) Hur dåliga var inte motståndarna då?! hehe.
Jag var väldigt trött, ja hur lätt är det att springa med 3 liter cola i magen samt en max hamburgare. hehe! Man får ju ställa upp för laget. Hoppas du läste dina 40 sidor franska. mmm.

Ses ikväll!
:)

2007-10-22 @ 09:48:32
Postat av: Johanna

thanks, M..:)

Bulan: Nä, min telefon har ju lite samarbetsproblem för tillfället så orkade ínte ha med den att göra igår. Den är en jävla ***** skulle man kunna säga. Men då gjorde jag ju det jag jag skulle istället, läsa alltså. Jävligt skönt att du säger att det var tråkigt. Då kändes valet liksom ännu mer rätt. Ja men vi ställer ju upp för varandra, Bulan.. tar en för laget emmelanåt, som i lördags natt... :) STÖRD! yes... ikväll blir det åka av.

2007-10-22 @ 11:14:30
Postat av: Larsson

Har men spelat i samma lag som Dagis. Så vet man hur det går till när man ska filma på plan. Överdriv så mkt som möjligt. Det går alltid hem hos domarna. Detta lilla utspel var bara det första. Lovar att det kommer mera :)!!!
Syns ikväll din gamle bäver!

2007-10-22 @ 16:03:29
Postat av: Dagis

Gött Larsson! Trodde för ett ögonblick att det var mig hon skrev om, vår kära bloggretl. Stolt över dig Larsson, vem skulle annars kunna bära film-fanan vidare?!

2007-10-22 @ 20:27:08
Postat av: Bulan

Smart drag att byta till den snygga rosa iaf. Den e HET!

2007-10-22 @ 21:54:11
Postat av: cake

Jag är precis som Rudolf när det gäller att åka bil på vintern. Inte min grej det där. Hur jävla arg är man inte på att behöva skrapa frosten från rutorna? Det är då man vill ha tillgång till vapen.

Postat av: Hagel

Grettan...glöm inte att ironi får aldrig missbrukas. De flesta såg att du vid tillfället var på väg för att byta, och de som inte såg det förstod givetvis att en assist från dig är i princip otänkbart. Öhh döö divan:-) Men jag bjuder dig på den, du kan behöva den Miss Johanna "Åh nej min blogg har blivit stötte än mig själv" Gratjova

2007-10-23 @ 16:06:06
Postat av: Divan

Jag missbrukar aldrig ironi.(Är du av sådana åsikter kanske du borde se dig om efter ett annat lag.. inget nämnt, inget glömt..) Jag missbrukar i stort sett ingenting när jag tänker efter. Men jag ljuger så förbannat. Ja men varsåjävlagod Medemoiselle Maria Hagelqvist för alla mackor du har fått hittills denna säsong. Asseyez-vous God damn it.

2007-10-23 @ 16:28:28
Postat av: Anonym

Mackor? Menar du dom som du brukar ta med dig med halvljummen ost på vid bussresorna då eller?
Eller är det din svarta tunga som visar sig i ditt halvfalska leende nu igen.
Merci beaucoup.

2007-10-23 @ 16:40:15
Postat av: Hagel..

Du vet att jag står för vad jag tycker (se förra inlägget)

2007-10-23 @ 16:41:35
Postat av: Gretsk

Hagelqvist, snackar vi fysiska mackor så vet du att det enda som duger för mig är pain riche av finaste kvalitet. Hellre svart tunga än bruna tänder om du frågar mig. KAMF! Sug på den du, fröken-tror-sig-kunna-alla-käcka-förkortningar-i-världen. Rakryggat och fint. Bra Hagel, bra.

2007-10-23 @ 16:51:03
Postat av: Magg

Cat-fight Cat-fight!!!! Yeeeeheee

2007-10-25 @ 08:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback