Surte-Färjestaden 5-3

Härligt att vara tillbaka på hemmais.

3.17 in i tredje perioden hände det. Som vi har väntat. Jag tog sats nerifrån högra hörnet, letade mig upp i fickan och avlossade en stenhård projektil mot första krysset. Färjestadens keeper skall ha all cred för att hon var med på noterna och hann dit men ett skott av den kalibern, det gick bara inte att hålla. Hade hon inte dragit ner bollens fart litegranna vet i fan om ens nätet hade kunnat stoppa den. Målet blev lite utav spiken i kistan (5-1) och var alltså mitt första för Surte IS.

Dessförinnan hade vår landslagstjej Malin Eriksson visat vilken stjärna hon är. Efter att ha kubbat ifrån hela Färjestadens powerplay-formation i ett av våra  numerära underlägen,  rundade hon målvakten och satte dit 4-1.

Färjestaden var allt annat än dåliga, varför denna seger kändes extra skön.

Spelare som Sara Nyström, Susanne Gustafsson och Josefine Bengtsson skulle nog välkomnas varmt i ganska många elitlag. I övrigt drällde det inte med dussinlirare heller.

Kul att min syssling Martina Claesson fick hänga ett. Många är de stjärnor som fostrats i Wrigstad IBK, har jag hört.

Matchens frisyr: Sara "Nysan" Nyströms. Ingen jätteskräll kanske med tanke på att hon är frisör. Helt klart den bästa lösning jag har sett på den oh-så-populära bobfrissen på innebandyplan.




Matchfakta

Färjestadens rapport

.. .. ..

Mycket beröm till Färjestaden, men vissa motståndare är värda att hyllas. En blåsvartsjälad vän skickade över en länk och här får jag faktiskt gå in och ge ett toppbetyg trots att de är ärkefiender. Gnolar säkert refrängen tio gånger per dag för mig själv.



.. .. ..

Imorgon är det till duka upp med snacks och bänka sig i TV-soffan. Laget som stal så mångas hjärtan under vårens slutspel sparkar tillsammans med Dalen igång den nya säsongen för proffsen.

Slänger i och med detta ut en snabb förfrågan till vår ledarstab, är det ok att jag och alla som åker i samma bil som mig går av träningen så vi hinner hem i tid till nedsläpp?

.. .. ..

Oroa er inte för morgondagen. I övermorgon är den över.


Kommentarer
Postat av: Christian Hägerström

Hej! Sjukt vass låt med Inter, du vet inte vad den heter? /Christian Hägerström - [email protected]

2007-10-01 @ 05:40:57
Postat av: Gäfvert

Inter Compilation - Pazzainter, kanske?

2007-10-01 @ 09:40:55
Postat av: Christian Hägerström

Hittade den, Inno Inter - Pazza Inter Amala. Tack!

2007-10-01 @ 16:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback