Surte-Lockerud 6-2

Insatsen mot Lockerud var stabil.

Lockerud kör fortfarade på ärmlöst. Surt för dem som har gäddhäng.

Nä, jag gjorde inga mål. Däremot serverade jag läckert(?) Larsson som fick göra sitt första i Surtetröjan.

På lördag är det sluttramsat. Allvar. Seriositet. Jahadå för nu startar resan mot SM-guldet 2009.

.. .. ..

Kommer aldrig någonsin erkänna att jag skulle ha torskat mot en domarfjant i Singstar. Det som utspelade sig igår var inget annat än ett dubbelmöte där jag vann med förkrossande 500 poäng i första fighten för att sedan förlora med 20 i pissbaladen I wanna know what love is. Enligt mina kalkyler borde den slutliga segermarginalen vara solklara 480. Den stora och mest oväntade skalpen var annars mot Partille IB:s sångfågel numero uno, K. Hellström. Jag är helnöjd.

Funderade lite på att pallra mig ut till Mölnlycke och se Pixbo-JIK. Men så kände jag lite på det.
Svettig ostfralla och kaffe i plastmugg eller stans bästa pizza och kvalitetskaffe med egenskummad mjölk?
En egentligen ganska ointressant (och prestigelös?) innebandymatch eller direktsändning från serie A?
Wallenstamshallen eller San Siro?
Träsmak i röven eller mjukt underlag?

Inget lätt val alltså. Men när det var dags att kamma till sig för att i möjligaste mån anta en anständig skepnad, vilket inte är helt lätt efter en kväll som igår, valde jag istället att trycka en extra gång på Snooze och dra täcket över huvudet.

Vaknade senare och såg Marcus Birro sitta i TV4:s studio. Kombinationen insnöad och väl medveten om det, den är skön. Krydda med en jävla känsla för det svenska språket så har vi Marcus Birro.

.. .. ..

-Jag kom tydligen tvåa på den där listan.
-Vem vann då?
-Nån blatte.
-Men vad är DU då?


/Blatte-Johanna

Kommentarer
Postat av: jonnah

vart var alla manliga delar i lördags? Jag skulle kunna tippa att det var för att du lukta så illa på dansgolvet så alla försvann....

2007-09-17 @ 13:57:06
Postat av: Ref:

Eller så sjöng hon för dåligt
:)

2007-09-17 @ 14:11:58
Postat av: Johanna

Vad är detta för påhopp!? Jag visste inte att det var så viktigt för dig Jonna, att ha med dem......
Om JAG sjöng för dåligt, hur jävla kass är inte du då!?

2007-09-17 @ 17:15:52
Postat av: jonnah

Johanna vi har ju pratat om min situation och så går du in på dansgolvet och vevar med armarna utan att ta på sig deo innan... men jag får ta med en extra till dig nästa gång så kommer vi nog få hugg.

2007-09-17 @ 17:43:49
Postat av: Johanna

Jonna ja vet inte men dom skorna du körde i lördags.. det var ju inte första gången du hade dom liksom... tänk på det innan du lägger hela skulden på mig...

2007-09-17 @ 18:07:21
Postat av: jonnah

ja nog för att mina lukta, men jag hörde att det var någon som hade riktiga problem med dina skor som stod o lukta i hallen så dem beslutade att dimpa ner en hel öl i dem i hopp att det skulle ta bort odören?=)

2007-09-17 @ 22:27:09
Postat av: Anonym

snacka om tåbira.. hehe

2007-09-17 @ 23:18:51
Postat av: Ingrid Blatte

Flåt att jag terroriserar din sida..
Läste magget idag och... äntligen kom den till Ume
Va????
Nix... inte var det nån Blatte som mutat redaktionen (ang. Heta listan) *ler*

Postat av: Johanna

Men erkänn nu du är lite blatte? :)

2007-09-19 @ 16:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback