Money Money Money

Vilket trams att man inte blir lycklig av pengar. Den som finge uppleva det lilla ögonblick av lycka som jag gjorde idag när jag ringde banken, den skulle förstå. Helt emot logikens alla regler, verkade det som att jag gått plus på att handla och utföra diverse betalningar. Inte heller ger kontoutdraget någon förklaring till miraklet som just inträffat. Kan då inte se det som något annat än en skänk från ovan. Jag visste väl att mitt hederliga leverne med den ena goda gärningen uppradad efter den andra skulle löna sig.

Inte ens det faktum att jag är halvkrank och hittills har missat en wonderschön vårdag kan sänka mig idag. Jag ligger på plus, jag är lycklig. Så småborgerligt av mig.








Johodå s'att... nu ska jag traska ner till Göteborgs mest utpräglade posh-gymnasium i ett skolärende.

Kommentarer
Postat av: cake

du är en sån smygborgare johanna..

2008-04-11 @ 16:49:15
Postat av: Johanna

Säger hon som klankar ner på en arbetarbil öppet på facebook. Fy fan.

2008-04-11 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback