På det igen

Uppdateringen har varit under all världens kritik vilket man delvis kan beskylla blogg.se, delvis vistelser annorstädes. Snacka om att kruppen var på ingång när Bettan plötsligt bara la av för ett par timmar sedan när man var i bloggartagen. Särskilt med minnena av Ex-Bettans tragiska, plötsliga och mycket snöpliga död.

Jag tog nämligen det mycket kloka beslutet att ha lite quality-time med Ex-Bettan när jag släntrat hem en lördagkväll då hon fortfarande var vid liv. Och varför sitta vid ett sterilt skrivbord när det fanns en cosy säng? Bara det bästa för Bettan, tänkte jag och hällde även upp en liten vätskebristnedsättande stänkare. Bra tänkt på nattkröken alltså. Stänkaren visade sig dock ha blivit lite dåligt korkad när jag vaknade åtskilliga timmar senare. Stänkaren hade dödat min Betsy! 

Men min nya har hängt i bra här nu och vi har kommit överens om att inte umgås i sådana sammanhang. Låt oss hoppas att dagens lilla black-out var en engångsföreteelse.

.. .. ..

Jodå, man åkte tydligen ner till Varberg för att se västkustdusten Warberg - Pixbo. Hett på läktarn, hett på plan - en het match helt enkelt.

Med det stödet och med det flowet måste det vara helt jävla fantastiskt att spela i WIC för tillfället. Undra hur många som hade försökt dra två spelare som sistagubbe i Box-play och undra hur många som inte hade skjutit sig själva om misslyckandet av detsamma föranledde ett kvitteringsmål ett fåtal minuter från slutet. Kändes som det kvittade. Warberg är bara så sjukt bra nu och de ser ut att veta om det.



Höll på att skratta ihjäl mig när Pixbos nystartade klack skrek:

-Vi har en målvakt, det har inte ni!
 
Ågren vs. Sjögren. Jo men den matchen är ju rätt jämn.



 
Sedan kan man bara än en gång hylla Svensson, Emanuelsson och Danielsson. Lite skillnad mellan dem och vissa "speedkulor" i Pixbo. Inga namn nämnda men somliga där är bannemig så långsamma så att klockorna stannar.

AIK-ledning i andra semin ja. Rackarns. Jag tror ändå på laget som är i särklass roligast att se.  På tal om dem gjorde en före detta lagkamrat till mig en smårolig 
jämförelse, med bilder och allt.  Tihi.

.. .. ..

Slutspelsskägg har gått och blivit ett väl vedertaget uttryck inom lagidrott. Fick höra om en alldeles ny dimension av slutspelsskägg från en Rävvän. Ibland är de bra sjuka de där rävdamerna.

.. .. ..

Den allsvenska premiären har haft en tendens att gå mig obemärkt förbi. I år känns det ändå lite hett. Med Bojan och allt. 

Att se bilderna från alla premiärmatcher i klockrent väder och sedan strosa omkring i den härliga vårluften har fått mig att bli hiskeligt sugen på att återuppta fotbollskarriären. Vill nog påstå att längtan inte varit såhär stor sedan skorna lades på hyllan för fyra år sedan.

Såg på tal om damfotboll snuttar av Umeå-Lyon. Man kan ju förstå varför man tappade motivationen, om man säger så. Än dock så sinnessjukt kul att sparka läder va. Med största sannolikhet lär det bli mycket snack och lite hockey i den frågan dessvärre.


.. .. ..

Hockey ja(vilken övergång). Va över till Poängkungen och Tjôtrôven häromdagen. Leksingen var också där. Tydlingen var ett ohyggligt spännande möte mellan Leksand och Mora huvudattraktionen. Leksingen satt inne på en hel del smaskigt vetande kring Stars. Hå hå ja ja. Jag slutar då aldrig förundras över hockeykillars beteende. Vill på intet sätt dra alla över en kam, men generellt ger jag inte mycket för dem alltså, det må jag säga.

Lyssna bara på denne lirare. MENSA-material änna.

.. .. ..

Mary kan man alltid lita på. Hon hade tips om en jänkarrestaurang där ett av alternativen på menyn var:

"Bygg din egen single"

Intressant. Då tar jag en trevlig kille med humor som man slipper spy av att se.

.. .. ..

Förändringarnas vindar blåser både här och där i Göteborgsområdet.


Partille IB + IBF Älvstranden = FBC Göteborg Challengers


IFK Kungälv + Ale/Surte = Älvdalens BK

Jag själv spelar inte längre i Surte IS. Numera är det Surte IS IBK, mest av administrativa skäl.

Veckoslutet spenderas tillsammans med lagkamraterna i Sälen. Återstår att se om alla kommer hem helskinnade. Tyngden på dalskidan, det är hela grejen, säger dom ju.




Bättre en vecka i fjällen än en fjälla i veckan


Kommentarer
Postat av: Gäääfet

haha
tyngden på dalskidan älskling!
du, jag ska se dig i backen EN dag!
ah.

2008-04-02 @ 12:32:10
Postat av: Johanna

Gäfvert, jag har hört talas om två nya koncept i fjällvärlden annars. Förutom after-ski körs nu även before-ski och during-ski. Något för mig. AH.

2008-04-02 @ 13:36:40
Postat av: Jonna

Hahha duringski, grymt.

JOhanna vi ha satt dig på att göra iordning maten och tvätta och städa medans vi är ute och åker, obs gäller båda stugorna!!

Dem har tvättstuga i byn, vore bra om du kunde tvätta allas sängkläder i 90grader, man vet aldrig vad dem kommer vara med om....

Postat av: Jonna

Hellre en hängmatta i parken än hängpattar til marken.

2008-04-02 @ 14:19:18
Postat av: Johanna

Jonna, jag vill minnas att någon skickade ett mail där det stod att ingen städning behövde utföras what-so-ever?

2008-04-02 @ 15:13:08
Postat av: Anonym

bättre en ball kalle i kanalen än en kall balle i analen

2008-04-02 @ 17:03:52
Postat av: Anonym

bättre en ball kalle i kanalen än en kall balle i analen

2008-04-02 @ 17:04:06
Postat av: Gäääfet

Men vi väl ha det fint under tiden vi är där?
Ah.

2008-04-02 @ 22:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback