Tetiga tisdag

Att inställa sig i Skatås för att lunka runt åttan efter att ha kört uteslutande hallträning i två veckor, var lite som att dö en smula. Det spelade ingen roll att vi tog det i snigeltakt och att Larsson och Jonna gång på gång påpekade hur mycket fett vi förbrände vid den här typen av lågintensiv träning. (De båda talade för övrigt också gott om power-walking...) Idag var det lika vedervärdigt att gå på joggen som det alltid var i min värld före maj 2008.

Ups and downs, gissar jag. Och kärlek till plast.

En halvtimmas dusch i stadigt stegrande värme senare och man var människa igen.

.. .. ..

Vårt härliga gäng har utökats med en målvakt från torsdagens motståndare Marstrands IBK. Först idag började vi reflektera över hennes efternamn - Jonna Salo. Då tänker kanske de flesta -Åh landslagsmålvakt. Jag ser bara en gulklädd pajas som drabbas av en kort släng av obegripliga tics, vilka ledde till att Ryssland mötte Vitryssland i Nagano 2002. Jag kan inte tänka mig att det finns några släktband däremellan what so ever. 

På tal om hockey gör envisa rykten gällande att  vår andra Jonna, leksingen - Jonna "Jonnaliik" Leek - överväger att byta efternamn till Huokko.

Sedan finns det tydligen de som tror att det är Johannas melodi är att kasta tomma komplimanger omkring sig till höger och vänster. Jag som jobbat stenhårt på min iskalla image.

.. .. ..


Les Bleus gästar Ullevi imorgon och då vore det tacksamt om Göteborg inte kände behovet att visa upp ett sådant genuint jävla pissväder som idag. Det är nämligen inget som plockar fram det bästa ur den lilla ryska, vars hormoner inte är riktigt i balans för tillfället.

.. .. ..



Nähe om man skulle ta och krypa upp i en härlig sked med gamle pålitlige John.


Kommentarer
Postat av: Magg

Vadå..."vars hormoner inte är riktigt i balans för tillfället. " När är dom det? ;)

2008-08-20 @ 08:14:53
Postat av: jonna

Hallå, jag har INTE planer på att byta efternamn, vill inte förknippas med sådanna dumheter...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback