Vuxna män gör saker tillsammans

-Spelar du innebandy?
-Stämmer det.
-Är det inte en jävla massa flator som gör det?
-Finns en och annan, ja.
-Hur känns det i duschen egentligen?

 
Om vi nu tar det en gång för alla:

-Det känns ingenting, ingenstans. Punkt slut.



Hoppsan! Undra vad lilla Colleen skulle säga om hon såg det här.

Nu har tydligen även Reals lille gullegris Guti varit ute på lite ostraighta äventyr. Frugan verkade mindre nöjd. Förståeligt om ni frågar mig. Läget brukar vara något annorlunda då stadgade tjejer är över och känner på det på andra sidan, det brukar nämligen finnas en större acceptans för kvinnlig homosexualitet. Jag säger som Carrie Bradshaw - "I can't help but wonder..."  - Hur många män i macho-idrottsvärlden går omkring och döljer sitt sanna jag?

För en gångs skull kan man vara tacksam för att vara tjej. Skulle man känna dragningarna från andra sidan så skulle det åtminstone vara nästan OK. (Känn på det rimmet, Baudelaire!) Nu har det dock inte verkat hittills som att jag någonsin skulle kunna nyttja denna fördel men ändå.

.. .. ..


 

Verkar som att man gick miste om en jäkla happening i kvällens innebandysändning när man återigen infann sig på träning i Ale Gymnasium. Givetvis syftar jag inte på mötet mellan Pixbo och Falun, det är nämligen inte lagen vars spel får mig att hoppa och studsa som allra mest. Nej, überprofilen Engström gjorde slut med überklubben Pixbo mitt i direktsändning. Jesus Christ vilket drama.

Vad gäller Pixbo är det inte mycket som förvånar mig längre. Mer anmärkningsvärt är att magazinet faktiskt vågar publicera kritik mot klubben, det har ju varit lite si och så med den saken tidigare denna säsong.

.. .. ..

Postat av: Informatören

Hej Johanna! Viste du att din gamla klubb Partille och Älvstranden skall gå ihop och bilda en ny elit förening? Detta kommer ske redan till nästa säsong, den nya föreningen kommer att bestå av endast herr, dam och herrjuniolag. Partille och Älvstranden kommer att finnas kvar och ha ungdomslag. Blir intressant och se vad den nya föreningen kommer att heta det ryktas om att dom kommer gå in i Kopparbergs Göteborg och i vilken serie herrlaget kommer att spela i Superligan eller Div 1, målet skall va att ha lag i Superligan/Elitserien och Div 1 med både herr och damverksamheten på herrsidan kan det ske redan till nästa säsong.


Spontan reaktion: Dra den om Rödluvan och vargen också, det är ganska länge kvar till första april. Så sent som idag hörde jag en partilleit uttala sitt hat mot Älvstranden och jag kan tänka mig att det är ömsesidigt. Framför allt  är det herrarna som inte verkar vara de bästa av vänner.Jag hyser väl personligen inget jätteagg mot piraterna men ser hellre Partille som en egen klubb. Och vad skulle i så fall hända härnäst? Björkekärr+RBK=IBF/IBK Göteborg. Partille+Älvstranden. Sedan kan vi kanske slå ihop alla fyra så kanske vi kunde ha en möjlighet att stå upp emot rävarna från Mölnlycke. Nämen skit i klubbkänsla, herregud, vad ska man med det till? Nä, lägg ner säger jag.

.. .. ..

På lördag tuffar surtetåget vidare mot Skåne för möte mot KFUM Malmö. För första gången sedan 8 december finns Johanna Gratjova tillgänglig för A-lagsspel. Hon är sugen.

Det som finns kvar i potten att spela för är fjärdeplatsen och näst-bäst-i-Göteborg-titeln och ingen av dessa är att förakta. Om jag finge önska skulle jag helst se Färjestaden i topp då serien är slut. Det är bara så, jag gillar inte Södra Dal och Olofström handlar på tok för mycket om en person, eventuellt två. Jag gillar Färjestaden och det är det enda lag jag ordentligt imponerats av i årets serie.

.. .. ..

Idag har det återigen varit stört omöjligt att få Gynnings dänga ur skallen.

Jag lär som jag lever, jag känner ingen skuld. Allting som jag tar på blir till guld.


Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Ha ha ha!!!

Vilken klassisk killefantasi...

Men att någon vågar fråga om det, vilket pucko!

Postat av: Anonym

http://www.partilleinnebandy.swe.net/Avsiktsförklaring.pdf

2008-02-19 @ 19:31:46
Postat av: cake

min spontana reaktion var särskrivning - "elit (mellanslag)förening" ...

2008-02-20 @ 00:50:55
Postat av: Beddo

Hmm var visst sanning i sammanslagningen som du sågade....

2008-02-20 @ 07:20:44
Postat av: Jonna

Beddo who cares?
Alla har nog sågat den idén innan den blev sann...

2008-02-20 @ 08:01:13
URL: http://jonnaahs.blogg.se
Postat av: Johanna

Niklas: NÅGON? jag kan knappt räkna så långt - så många har ställt den fråga. Tänk då på att jag är blivande mattelärare.

Karin: haha... noterade detta, även jag. Det är ju helvete att folk inte kan skriva ihop dubbelorden.

Beddo: Det är helt uppenbart.

Jonna: Danke for the support! Hörde att biljetterna nu är bokade, bara å köra nu då!

2008-02-20 @ 09:02:38
Postat av: Niklas Malmgren

Hoppsan... Ja där ser man... Du får väl tråga tillbaka och fråga hur det känns att med stor sannolikhet någon gång delat dusch med en bög...

2008-02-20 @ 13:17:27
URL: http://nickem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback