Heart-ache

Älvstranden-Partille i fredags. 3-3.

Pixbo-Dalen i söndags. 8-9.

Helsingborg-Färjestaden idag. 4-5 sd.

Det lilla hjärtat har inte varit helt i balans de senaste dagarna. Men jag gillar det.

Hur sjuk är inte denna då -Nilsson-Nilsson-Nilsson-mål? Kan inte vara någon större konst  för tv-nissarna att dunka in Färjestadens lagupptställning. Av alla Nilssons rankas Simon högst i min bok idag. Vilken jävla bössa. Bemervik blev också en hyfsad kontrast till Pixbos Ågren som igår hade plockat fram fjolårets slutspelsform, vilket inte var så jävla lämpligt när Dalen var på alldeles strålande spelhumör. 

.. .. ..

Mina comerades i Surte satte P för Wickström och Olofström i lördags. Hoppas på att detta var lagets ordentliga uppvaknande och på lite tapp på topplagen i fortsättningen. Annars talar mycket för en halvsömnig avlsutning på serien för vår del.

.. .. ..

Sprang på en gammal coach under dunderderbyt i Lundbystrand och givetvis blev det lite tugg om min (förhoppningsvis tillfälliga) pensionering.

-Men nu kanske vi kan få lite mer å läsa?

Ingenting är omöjligt här på fortet.

.. .. ..

Nu hänger smockan på allvar i luften när det gäller mina grannar. Ok att man någon gång kalasar litegranna. Ok att det kanske blir sent ibland. Det är till och med ok med allsång framåt morgonkvisten men Holly Dolly non-stop mellan 5 och 6, där går gränsen. Hämnden är ljuv, jag säger bara det.

På tal om obehagliga uppvaknanden. Har blivit ett och annat de senaste nätterna på grund av en galet efterhängsen rethosta. När det gått och blivit mer regel än undantag att vakna av lätt andnöd orkar man inte längre lacka.

John Blund hade tagit med mig till den finare delen av drömmarnas land. Det var någon form av festlighet. En alldeles utomordentligt utsökt karl fanns i sällskapet. När endast han och jag var ensamma kvar slets hela den vackra bilden abrupt i tusen stycken av... gissa... jo HOST HOST HOST HOST HOST.

Förbannat. Nu får det vara nog.

.. .. ..




ZLATAN IBRAHIMOVIC - så jävla värd.





.. .. ..


Mindre än en månad kvar tills årets upplaga av Schlager-SM drar igång.

Poodles/E-type låter som en rivig kombination, om ni frågar mig.

.. .. ..

Har även hunnit med lite mammaträning med broderns välartade son i helgen. Där har vi en kille som alltid gör en lycklig. När jag traskade till bussen för att bege mig tillbaka mot stora staden skickade brodern följande sms:

"Alexander sa precis att Anna är snäll"

Man blir alldeles varm.

Imorgon är det dags att jaga lite större kids igen. Det har sin charm det också.



Lite schlaf på det.

Kommentarer
Postat av: Koppen

Snart sparkar jag igång schlagertävlingen. Se nu till att läsa på ordentligt i år.

2008-01-15 @ 07:54:58
Postat av: Niklas Malmgren

Ha ha ha, jobbigt uppvaknande... Det är då man vill somna om fort... :-)

Postat av: #12 0302

Du glömde ett resultat...;)
Huskvarna-0302 IB 3-5.

2008-01-15 @ 15:46:48
Postat av: Anonym

Koppen, i år tar jag tävlingen grymt seriöst. Ska försöka ge fan i att tippa med hjärtat också så lär det gå bättre.

Precis, Niklas. Dessvärre så kommer man ju aldrig tillbaka till samma drömmar när man en gång vaknat. Crap.

JÄTTEBRA 0302. Jag är impad. Faktiskt. Ta er samman och se till att hänga kvar!

2008-01-15 @ 22:30:50
Postat av: Niklas Malmgren

Jojag vet... Det suger! Man kommer ju aldrig tillbaka till hånglet med, ja vem det nu är man hånglade med... :-)

2008-01-16 @ 08:14:57
URL: http://nickem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback