Hilfe

Har varit iväg och erbjudit mina tjänster på diverse håll. Med ett underbart luftigt vårterminsschema bör en och annan arbetsdag kunna tryckas in här och var. Idag var det någon slags kollektiv introduktion och givetvis skulle alla presentera sig. Då jag förmodligen aldrig kommer träffa dem igen, vi kommer nämligen aldrig att jobba ihop, hade jag lite svårt att förstå vitsen med det hela. Uppriktigt sagt, jag bryr mig faktiskt inte jättemycket om vad Leffe 32 eller Amanda 26 gör på sin fritid. Kan inte heller tänka mig att nåon av dem minns något av vad jag sa heller. Såvida de inte föll pang bom för min oerhörda charm och härliga framåtanda som för mig är särskilt signifikativa så där på morgonkvisten.

Meningsfullhet är en härlig känsla har jag hört.

Snart är det dags att knata iväg till lektion i språkvetenskap. Jag kan knappt bärga mig. Inser omedelbart att det kunde ha låtit som att jag var ironisk där .Tydligen är det inte det enklaste att avgöra när jag slår an den där härliga ironiska undertonen eller ej.  Men det ska uppriktigt sagt bli en sjukligt intressant kurs. In och dessikera språket, reda ut tvetydigheter, lära sig tyda olika sätt att nyansera.


Jo förresten, jag har ett problem. Egentligen är det väl, no offense mot er läsare, högst otroligt om jag ibland er skulle finna någon som skulle kunna ge mig en hjälpande hand. Men jag tänkte what the hell, ni är ju ändå ett gäng, jag tokchansar!

Saken är att jag nu suttit i en vecka och brain-stormat med mig själv om vad jag skulle kunna snöa in mig på i mitt examensarbete, och inte kommit någon som helst jävla vart. Så om någon har någon briljant idé - Shoot.

Restriktionerna är följande:
-den skall skrivas på franska.
-den skall vara på ca 20 sidor.
-den skall ha en didaktisk vinkling.




Dagens låt

Kommentarer
Postat av: Maggie

Ursäkta min okunnighet...men eftersom jag har 0 högskolepoäng så tycker jag det är okej... Men vad tusan betyder "didaktisk" vinkling??

2008-01-29 @ 12:48:46
Postat av: Göteborgaren

Den kan handla om innebandytaktik.

2008-01-29 @ 14:42:47
Postat av: Pich

Jag tror att "didaktisk" är ungefär som "Spel med hög klubba". Men jag är inte säker...

;)

2008-01-29 @ 15:00:44
Postat av: SWUP

Didaktisk vinkling betyder ungefär läran om undervisning.

Vad, varför och hur ska man lära ut en sak?

Grymt tuff uppgift. På franska dessutom.

Men du kan väl skriva om bloggfenomenet som uppkommit de senaste åren.

20 sidor på franska blir kanske tight. 20 sidor på svenska skulle ge mig problem men hej, det är iaf ett förslag.

Den blogg är grym för övrigt.

2008-01-29 @ 16:06:24
Postat av: Niklas Malmgren

känns som Johanna hade en alldeles underbar morgon denna morgon...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback