Om jag kommer in?

Pardon my dutch som Mary skulle ha sagt men hur var det med uttalet av Van Manen?

Snubblade in på mitt Unibetkonto tidigare idag där några få stackars slantar låg och drällde efter min bedrövliga karriär som gamblare. Satte dem på Kazakstan (mot Norge i bandy-VM) och Dalen. Det såg ju jävligt bra ut. Ett tag. Kazakerna gjorde sitt jobb, balshoj spasiba, och Ume såg ut som vinnare i två perioder. Det kanske är nu jag ska inse att spel inte är min grej. Men en 100 lax hade suttit fint.

.. .. ..


Baxter på tapeten igen. Finska landslaget i fotboll är väl så där lite lagom svalt och respektingivande. Han hänger ändå i Stuart.

Jag var faktiskt, och detta är stort så det förslår, med på delar av hans steg III-tränarutbildning i Tipshallen i Jönköping. Jajemen. Det är sanning utan den minsta uns av modifikation. De blivande tränarna behövde en grupp att praktisera sina färdigheter på och vilka stod till tjänst då om inte Njudungsgymnasiets eminenta fotbollsklass? Nu hade man ju kunnat tro att det var en herrans massa år sedan men icke. Jag vill minnas att jag gick i andra eller tredje ring vilket innebär att det var någonstans kring 2003-2004. Alla var chockade över att denne meriterade herre inte hade högre officiell tränarutbildning och spända på hur det skulle bli att underordna sig honom, om än bara för några futtiga minuter.

Jag blev besviken. Egentligen vet jag inte varför. Hade väl inte givit mycket för honom tidigare heller. Så brittisk att pizzan hänger i strupen.

.. .. ..

Här, å andra sidan, har vi
Top Notch!

.. .. ..



Moins d'égos plus d'égaux

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback