Campione del mondo

Vem hade kunnat tro att Italien skulle avancera efter sina första två miserbla insatser? "Mina spaghettigubbar" som någon så käckt kallade dem, vann en turnering för två år sedan. Ikväll förstod man varför. Med lite bättre utdelning på Luca Toni hade det kunnat bli en snigelpaté utan dess like.

Dessförinnan hade ett stekhett möte ägt rum nere på Heden. Järnvägens FF mot ännu ett klatschigt namn, Hälsovetarna. Målskyttet inleddes av Arsjavina. Bollen studsade framför henne i offensivt straffområde, hon tog sats och laddade för den där klockrena halvvolleyträffen, den utsträckta vristen och det stenhårda skottet. Var istället millimetrar från att göra hål i luften men touchade ändå så pass att en strumprullare letade sig in vid vänstra stolproten. Smack. Matchen slutade sedan 3-0 och färskast på näthinnan är Gäfverts formidabla djupledslöpning som nästan nåddes av en pass från Pirlo som styrde och ställde på innermitten ikväll. Minns även hur Jonna aggresivt trampade iväg från sin högermittfältsposition fram mot förstastolpen och så när fick en tå på ett lågt inlägg. Nu är det sommarvila och detta charmanta tisdagsnöje tar uppehåll. Småträligt ändå.

Ryktas om att Håkan Mild var och scoutade.

.. .. ..

Jag tycker det är kul att svensk press refererar till David Villa som "Sverigedödaren". Om mannen, vars ansiktsbehåring jag btw starkt ifrågasätter, dödade Sverige så våldtog han, mördade och styckade mitt kära Ryssland. Men vi återuppstod, är på uppåtgående och med en hungrig och självsäker Arsjavin tillbaka kommer det bli åka av.

Kan se framför mig hur jag reser mig som en ensam vit hägring ur den blågula massan och jublar över vår seger imorgon. Då är det bara för alla blågula low-lives att sitta.

Vart denna hetska ton gentemot blågult kom ifrån? Jo
dem som man vecka ut och vecka in sliter tillsammans med i sitt anletes svett. Jag tycker det är beklämmande.

.. .. ..

Se där ja. Nästan så att man kan ana en svag doft av avancemang. Låt oss nu bara inte slå oss till ro. Med minnet om att vi åkte på en sjukt snopen däng av de danska gammelgäddorna förra året.

.. .. ..



Rasija ljubimaja nasha strana........

Kommentarer
Postat av: Gäääfet

grymt kul o lira igår! :) Nästa år fixar vi ett lag. ah!



HEJA SVERIGE!!!

2008-06-18 @ 10:02:02
Postat av: Larsson

Kolla schemat för båstad. Den så kallade tävlingen för våra nya kamrater i laget tar vi på lördagen, el?

2008-06-18 @ 10:34:09
Postat av: Johanna

Eller hur gäfvert!? Det är så gjutet va! Orosmoment på målvaktsposten dock. Firre kanske ställer upp? :) ah



Skönt att se att grejar-Larsson har kommit tillbaka! Såg det, liite bättre spelschema än förra året där ja...



2008-06-18 @ 15:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback