Joyeuses Pâques

Short-message-service 2008-03-20 20:19

3-5 :-) praktsjälvmål i öppen av p nilsson.. Haha


Hade det inte varit för sällskapets fullständiga avsaknad av innebandyintresse hade jag klingat i glaset rest mig upp och utbringat en högtidlig skål för att fira hjältarnas insats i Uppsala. 

Sedan har jag en viss förkärlek till box-play-mål. Under den del av karriären då jag ansågs lite snabb blev jag glad när någon i laget fick krypa till botbänken bara för att jag då kunde lägga mig däruppe på sniken och fiska. Ja, man var nog i stort sett som Svensson  och Hagberg i Täby. Typ.

På måndag sitter man så bänkad va.



Vad beträffar damernas slutspel, unnar jag verkligen genomtrevliga KAIS/Mora alla framgångar.


.. .. ..

Efter besök hos optikern konstaterades att synen tagit ytterligare några stadiga kliv mot det sämre. Härligt. Vidare drogs ett jiddrande igång om att jag kanske borde byta linssort till några som "andades" lite bättre. Det skulle kosta lite mer men det skulle det "garanterat vara värt" sa hon så där käckt säljande. Eftersom man har ett visst intresse av att nyttja sina blå ett tag till tackade man så klart ja till att prova Air-optix trots att de andra ändå fungerat helt problemfritt.

Då har jag en sak att säga förutom att jag måste såga spex-x:et på platsen där naturligtvis cs skulle varit.

Air optix är de överlägset sämsta linserna jag någonsin haft. Köp inte dem.

Visualisera gärna en bild här där jag kastar de värdelösa linserna i en tunna i sann Plus-Sverker-anda.


(I en tid då bloggar beskylls för att innehålla smygreklam kör jag en liten antireklamkampanj.)


.. .. ..


För cirka 2000 år sedan sattes en törnekrona på en man som utgav sig för att vara lite mer än andra. Sedan spikades han upp på ett kors där han fick hänga tills hans sista hjärtslag var räknade. Grymhet. En lavett hade väl kunnat ha räckt?

Nu fick vi ju ändå en anledning att putta in lite ack-så-välkomna röda dagar i kalendern, måla ägg och klä ut oss till små häxliknande varelser. Aldrig fel.




Kom att tänka på en finurlig grej Olle Pn gjorde. Olle Pn var min fransklärare på högstadiet. Olle Pn var så gammal att han kallade mig vid min mors förnamn vid ett tillfälle för han hade undervisat henne också ca 30 år tidigare. Pn kallade vi honom helt enkelt för att det stod i schemat som en förkortning av hans efternamn. Av integritetssjäl väljer jag att inte publicera det här.
 
I slutet av sista lektionen före ett påsklov bad han oss att dra isär bänkarna och slå igen alla böcker. Han tog sedan fram en bunt papper som han började dela ut, framsidan nedåt. Vi fick inte vända förrän han sa till. Under tiden hade betygshetsande pubertala elever hunnit börja svettas och deras puls hade helt klart nåt upp till provfrekvens.

-Då kör vi igång.

Alla elever vände på bladen och möttes av följande ord:

Joyeuses Pâques!

Det ilade till i ryggraden. Vad i jisse namn betydde dessa ord och hur i all sin dar skulle detta lösas? En efter en tittade eleverna upp mot Olle Pn som inte rörde en min.  Men det dröjde inte många sekunder innan han brast ut i ett smålurigt leende. Man kunde riktigt se hur nöjd han var över sprattet han just spelat oss. 

-Glad Påsk på er.





Kommentarer
Postat av: Felix

Skön lärare det där ; )

Postat av: cookie

vad hände med bloggen från anstalt icke gbg? :)

ps. J'étais comme eux pissar på alla andra låtar just nu.

2008-03-23 @ 23:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback