Sport. Bara sport.

Före match i omklädningsrummet:

Larsson: Dom har bra backar.
Coach: Dom har bra backar ja.
Larsson: Dom har bra forwards också.
Coach: Dom är ett bra lag helt enkelt.


Dessutom var det nästan så att man kunde ta på deras goda och helt berättigade självförtroende. 7-2 och serieguldet till Skåne.

Stora gratulationer till Södra Dal.

Vips var vi nerknuffade på sjätteplats också. Rackarns.



Det var den säsongen det. Tomhet.



En mer matig summering är att vänta. Det har ju blivit en och annan smaskighet under resans gång.



.. .. ..



Lisebergshallen om ganska exakt en timma. Pixbo mot de vältränade mastodontkvinnorna från Umeå. Några av rävarna var lite oväntat på plats på Skarpe Nord i fredags. Snacket gick om att ge kungälvsklacken "Skarpa Gubbar" friplåtar till IKSU-matchen för att liva upp stämningen i annars ganska stendöda Lisebergshallen. Dessvärre tror jag Skarpa Gubbar har fullt upp med att tagga inför kvällens drabbning mot Gripen.


Ja för ikväll kan Kungälv ta ett stort steg mot Elitserien. Gripen ska tydligen också ha ett helvetiskt support i form av "Yellow Front". Ryktas om rekordpublik på Skarpe nu när även vädret ser ut att vara på bandyns sida.

Jag är tacksam att jag inte ägnar mina fritidstimmar åt en sport som är så kraftigt beroende av vädret.



Sport. Bara sport. I like.



På återhörande inom kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback