Imse Vimse - Up yours!

Ok, om det regnar imorgon - skyll på mig.

Hem från solsemestern och omedelbart inkastad i en fight mot en vidrig åttafoting.

Rond 1: Åttafotingen öppnar med en chockoffensiv. Vad annat kan man säga när motståndet över huvud taget inte hunnit bli varse att det vankades match.

Rond 2: Åttafotingens öppning ingav respekt. Jag hade ingenting att sätta emot. Trots ihärdiga påhejningar och taktiska idéer stod jag fullständigt paralyserad.

Rond 3: Det vidriga lilla aset fortsatte pressa på och det enda jag lyckades med var panikrensningar. (kastade skor på två meters avstånd)

Rond 4: Plötsligt hade I. Vimse fastnat nere i högra sarghörnet. Eller plötlsigt och plötsligt, jag hade gjort en perfekt dubbling med en sko och den sprillans nya sandaletten från Tyrkie.

Rond 5: Nu var det bara att sitta och lurpassa tills idioten blottade sig, vilket stod skrivet i GP för tre veckor sedan att han skulle göra. 
 
Han försökte sig på en åttafotare. Stängt.

Trodde han var Zlatan och provade att tunnla. (Hallå det är torsdag!)

Hans sista chans att komma ur greppet jag kopplat var att lägga upp bollen på bladet och köra sina zorro-moves.

Det skulle han inte ha gjort. Jag stämplade honom, satte en armbåge i pannan, ett knä i skrevet... Nä, jag hoppade på honom med mina semesterkilon tills han jämnats med golvet.

3 - 2 - 1  ding-dong. And we have a winner!

Adrenalinet hade då nått ända upp till hårfästet och jag skrek triumferande:

-YOU ARE SO DEAD, MOTHERFUCKER!

Vedervärdigt språkbruk, ich weiss, men jag hänvisar till stundens hetta.

Maken till killer-instinkt infinner sig ytterst sällan i denna kropp.

Nu är det bäst för mig att han inte har ett gäng homies som gömt sig någonstans och bara inväntar läge för vedergällning.


.. .. ..


Jodå, det bar av till Turkeriet i år igen. Återigen har man ett gäng oförglömliga mustafas lagrade i minnet.

Att bli blåst på bazar hör liksom till när man är på semester. Själv tror man att man gjort värsta fynden men jag kan ge mig fan på att Ahmed, Hakan, Hasan, Tarkan och allt vad de heter skrattar gott åt alla dumma turister när de räknar ihop sina lira framåt kvällskvisten. Hur som helst var det spenderbyxorna på och ut och jaga.

De kan bannemig sin grej de turkiska business-männen.

-What size is this?
-It's your size madame!
-But I think it's too small.
-No, no, no. Look here, it's stretch-model!

Det ena fyndet efter det andra slank ner i shopping-bagen. Men döm om min förvåning, när jag mitt bland frukt och grönt hittade en svensk innebandyspelare på realisation!



2.50 lira är cirkus 12.50 SEK.







 


Kommentarer
Postat av: cake

it's stretch model ffs =D! LOL

2008-05-05 @ 23:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback