Loose the hand-bag!

Som sagt var det upptaktsmöte med Surte IS ikväll. Slirade förbi Firre efter jobbet för att bjuda födelsedagsbarnet på muffins. Ja, precis, dagen innan den oh-så-viktiga 22-årsdagen lyckades hon paja tummen. Stackars liten att sitta där in pain på självaste bemärkelsedagen.

Gäfvert och senare även Sandra hookade upp och gav oss informationen att vi skulle få veta vem vår blivande assisterande tränare var på mötet. Jisses så spännande. Vet att jag tänkte precis innan vi, något försenade, stegade in i lokalen "undra om det skulle kunna vara någon man känner igen?". Sedan vet jag också att jag höll på att trilla av stolen innan jag ens hade hunnit sätta mig på den.

Sekretessbelagt än så länge men imorgon släpps nyheten. Vid 18-snåret. Vi talar om något i hästväg. Hade någon sagt det till mig hade jag, helt seriöst, trott att det var ett skämt.

Det om det.

Vi beklagade oss en del om att inte få veta vilken serie vi skall spela i. Södra eller västra, det är ju det som är frågan va. Satt även tidigare under dagen och tuggade med Crap-lake-värvningen. Berättade för henne om vad jag tyckte om södra damettan. Berättandet övergick successivt åt ältande. Till slut orkade inte Crap-lake-värvningen höra på mitt gnat, ställde bestämt ner glaset och sa:

-Men Grettan, det finns ju ett sätt att lösa det där problemet. Se till och vinn serien så slipper du garanterat söderettan.

Där jävlar sa hon nåt.

.. .. ..

Ryktas om att det rör på sig en hel del i innebandygöteborg... Exciting.

.. .. ..


image24

De flesta anlände till mötet i semi-formell klädsel. Endel vippade över åt casual. Man får ju klä sig precis hur man vill men är det inte lite att gå ett steg för långt när man kommer till ett upptaktsmötet iklädd löpar-tights? Och, Fia, skall det verka trovärdigt är ett hett tips att skippa handväskan till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: jonna

hahaha kul bild, fia i ett nötskal, handväska liksom. höhö

Postat av: Ass tränaren

Glömde säga att du är väldigt duktig på att skriva......

2008-05-12 @ 23:08:04
Postat av: Me

Hade varit kul att gräva upp lite gamla citat om vad er ass coach tycker om daminnebandy..... egentligen.... men skit i det, man ha ju rätt att ändra sig. Lycka till.

2008-05-13 @ 06:26:55
Postat av: Koppen

Är det 1 April idag?

2008-05-13 @ 07:55:08
Postat av: Jonna

till "ME"

Alla får väl tycka vad dem vill, men nu är han i laget och något måste det väl betyda, han kommer att ändra sina tankar och värderingar så snart han kommer in i denna underbara trupp=)

Så är det väl alltid, damidrott har väl alltid vart lite nertrampad. Men vem bryr sig.

Sluta lipa.

2008-05-13 @ 08:04:30
URL: http://jonnaahs.blogg.se
Postat av: Johanna

Ass tränaren: Bockar och bugar.

Me: Gräv bara. Gräv.

Koppen: Nä, det är den 13 maj.

2008-05-13 @ 08:51:10
Postat av: Koppen

Gott. Då är det snart semester. Kör hårt med Sheriffen.

2008-05-13 @ 08:57:59
Postat av: Fia

Vill bara tillägga att vissa av oss är ju seriösa.. på riktigt=)... jag kanske skulle valt röda stövlar, rosa shorts, svarta strumpbyxor och någon sorts överdel... de va ju standard klädseln i sälen... o jag lovar.. jag ska skippa väskan nästa gång=).. men löparbyxorna stays!!!! ...love

2008-05-14 @ 15:05:48
Postat av: Fia

Ps. vi spelar i södra serien nästa säsong...

Division I södra
Färjestadens IBK
FBC Göteborg
IBF Göteborg
Ingelstad IBK
Ljungby IBK
Olofströms IBK
Pixbo Wallenstam IBF
IK Stanstad
Surte IS
IK Södra Dal

kram

2008-05-14 @ 15:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback