IBK Avdankad

Fick nog det sjukaste erbjudandet någonsin igårkväll. IBK Avdankad skulle vi kunna kalla dem, för att inte lämna ut deras riktiga uppgifter, och så låter jag er bara spekulera i hur detta alias kom till. De skulle med samlade krafter ordna ett jobb samt, och det här är det luriga, en man till mig om jag joinade dem nästa år. Oerhört frestande, det må jag säga, särskilt då de dessutom verkar vara ett mycket gott gäng.

IBK Avdankad är ett lag med attityd. Efter tre kassaskåpssäkra segrar i damtrean har de nu tagit beslutet att tralla segersånger redan före matchstart. Kaxigt.

På tal om avdankadhet förresten, så fanns långtgående planer på att bilda en sådan förening redan i början av sommaren men en av stöttepelarna i det projektet har visat sig vara allt annat än avdankad så här långt in på säsongen. 



Innebandyfestligheter vankades i Jönköping. Och efter första perran verkade det som att Shitlake skulle få med sig tre goa pinnar hem från Kinnarps Arena förvånansvärt enkelt mot ett likblekt JIK. Det var lite rock'n roll feeling över det hela vilket självfallet uppskattas enormt alla dar i veckan. Sedan blev det en ganska sval match. Och den åsikten kan eventuellt ha en del att göra med vart mina sympatier fanns. Nåja, det är väl ändå positivt om JIK kan hanka sig kvar.

Inramningen var annars kanon, frånsett frågetecknet på personaltillsättningen vid biljettkassan och Music Maestrons mediokra insats. Mullsjösupportrarna hade med en stor banderoll med texten "Kom hem vi börjar om igen!" som de hängt upp bredvid Gillek och Elfs tröjor. Man trodde kanske också att denne Gillek, dagen till ära, skulle skippa bråkstakefasonerna som man vanligen kopplar samman honom med. Men nädå.

Sedan skavde det väldeliga i mina öron när speakern sa "Gilek" istället för "Gillek". Två konsonanter gör för det mesta föregående vokal kort. David Gilek. Tja, han är ju lite utav en doldis s'att man får väl lov att ha överseende.



Hann springa på gamle coach Holmberg och få en ny definition på kung också.

-Ja du vet nu är man ordförande och tränare och sportchef och alltihopa va. Sen sitter jag med i tävlingskommittén me. KUNG!

Alltid lika charmerande att råkas. Lycka och välgång tillönskas hans 
IFK Stockaryd som flåsar Sävsjö IBK i nacken i kampen om Kommunens bästa lag. Bara en division upp nu.




Den avslappnade smålandsweekenden rundas av under morgondagen. Tillbaka till Götelaborg där första halvan av terminen ska till att examineras och avslutas. Ser mig ju inte som en av naturen vidare värst gnällig människa men fan vad tråkigt det ska bli. Cheer me up, snälla nån.

Kommentarer
Postat av: !!!!

Avdankad.... Månsarp, kanske.....???!!! ;)

2008-10-27 @ 20:37:41
Postat av: Simon

Du vet att gbg inte e detsamma utan dig va;)

2008-10-28 @ 17:04:54
Postat av: Li

Vi är inte avdankade Grettan bara massor av rutin!!!

Kul att du var med på vår lagferre!! Och kontraktserbjudandet om man och jobb står kvar!!

Hahahaha!! Må så gott!!

2008-10-29 @ 10:41:40
Postat av: Håller med

Ett mycket bra namn på det laget.

Stämmer ju in bra på alla spelare, med enstaka undantag.

Men förövrigt så gissar jag att det inte blir en enda förlust i div 3 norra småland.

2008-10-29 @ 20:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback