Kärlek

Avresetiden till Olofström på lördag morgon är nu fastställd. 07.00. Skjut mig!  Ibland gäller det  dock att sätta saker och ting i perspektiv. Vi har bjudit in Södra Dal till Ale Gymnasium kl. 11.00 på Alla Hjärtans Dag. Det är kärlek det.

Vi har blivit matade med information om hur viktigt det är att snabbast möjligt efter avslutad träning få sig något till livs. Därför ombads Pastorn att styra kosan förbi OKQ8 efter kvällens pass. Shoppad och klar spatserade man sedan ut ur butiken och möttes av ett hang-around gäng.

-Ey du! Kan du köpa ut åt oss?
-Nä jag är inte 18.

OH så fyndig jag kände mig! Hade det inte varit för det hade jag förmodligen "hjälpt" kidsen annars. Särskilt med tanke på att det satt en konstapel vid ratten.






Hade (på tok för) lite kvalitetstid med en bedårande ung man idag. Han grät alldeles hjärtskärande när jag var tvungen att hasta iväg. Lille Alexander...

Lovely creature.




Den där överdrivna fascinationen för bilar i alla dess former måste dock jobbas bort - snarast! Vi satt och kollade Rorri Racerbil, på den unge mannens begäran och 3,5-åringen pekade då på en av de tecknade racerbilarna och sa:

-Det där är nästan en Passat!

Det borde väl finnas annat att lära honom? Sägs i och för sig att min kära syster också var en fena på bilmärken i hiskeligt unga år. Hon blev violinist av högsta rang. Än är inte hoppet ute!






-Vad ska ni förbättra till nästa period?
-Vi måste vårda bollarna bättre.

Kommentarer
Postat av: Basic

hahaha, det är väl bra att han lär sig bilar, det är mer oroande att det är märket passat? Du får ta tag i det där, vad hände med porche, ferrari osv?

jag har ställt frågan till IBM angående uppdateringar på krönikor, nämner det i min blogg.

Ha det och grattis till premiärsegern!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback