Lupp - någon?

Vi diskuterade en situation som föranledde ett av Husqvarnas mål i helgen. Tydligen hade 2-3 (lite oklart) av våra spelare befunnit sig bakom den egna kassen, vilket alla vet är Big No No. Man skippar att markera bakom mål, eller hur var det Jäderlund sa? Huokko vägrade att erkänna att hon hade varit en av dem. Kalle var stor nog att svälja stoltheten och medge att hon varit där medan Pastorn fortsatte predika om att det inte fick förekomma något som helst bollraggande bakom mål och övriga laget stämde upp i ett kacklande utan dess like. Till slut fick vår nya målvatsförmåga Salo, som var den som vaktat kassen vid det berörda tillfället nog av stissigheten och sa:

-Jag var i alla fall inte där!

Det var ju välsignat får man lov att säga.

Tichonov aka. Pastorn ventilerade sedan en ny metod som han funderade på att tillämpa när det gäller laguttagningar - formationskonstellationer matchande varandra enligt Zodiaken. Nä vafan, en oxe och ett lejon, det kommer aldrig att funka - och så vips var den konstellationen struken. Ja varför inte? Alla metoder är bra förutom de dåliga. Han är för övrigt en baddare på att naila stjärntecknena för vilket givet datum som helst, den där pastorn. Jag som genom mitt födelsedatum hör till Vågen ska då, berättade han, vara en diplomatisk person som ibland har svårigheter med att fatta beslut. Jag som alltid är så bestämd i allt jag gör - särskilt på plan. Det har alla alltid sagt. Ehm..

2 dagar kvar nu och man kan ju sannerligen fråga sig var i hela fridens dar hetsen tagit vägen? Vore tacksam om någon annan kunde ta på sig att ställa till med en scen i år.

Alekuriren har gjort sitt yppersta för att höja hypen kring oss ute i Surte-hoodsen med följande artikel. Var iväg till förrådet för att plocka fram min gamla lupp, då jag inte kunde hitta mig omnämnd någon endaste stans. Det verkade som att luppen gått och blivit kass.

[ ] Handla ny lupp

Annan intressant läsning hittade jag här. Tydligen är man veteran vid 21 års ålder nu för tiden. Det är nästan så jag ser min sticka få vingar och flyga från vår "hooker" Pasanen där den nu befinner sig och landa så fint häruppe på hyllan.

[ ] Obviously loose a couple of years

Den blir knivig den.

Månsarps IBK:s damer hade enligt uppgift också fått en liten dolkstöt med anknytning till ålder under uppvärmningen inför premiären mot Skillingaryd förra veckan. Någon i SIK, med betydligt lägre genomsnittsålder, hade sagt "Hallå alla i det laget är typ 30!". Min 22-åriga väninna, Heidi aka. Haisan var så där nöjd med det. 



Var nere hos kurden eller turken eller... låt oss kalla honom ickesvensken, härom kvällen för att konsumera. Det blev lite lössnask och en påse chips.

-Oj chips OCH godis? Tentaperiod nu eller?

Ska inte en kvinna kunna gå in i butik och köpa en random kombination smaskigheter, utan någon speciell anledning?

Äe.


Kommentarer
Postat av: karin

med tanke på att man hängt med länge nu dröjer det inte länge förrän man blir hittad halfeaten by alsatians..

Postat av: Joppe, SKIT I ATT....

http://www.youtube.com/watch?v=u3GRKUH9Nu0

2008-10-02 @ 02:58:22
Postat av: Anonym

fat and alone...

2008-10-02 @ 15:45:24
Postat av: S.Flöjt

skönt youtubeklipp

2008-10-02 @ 16:45:47
URL: http://www.metrobloggen.se/larare
Postat av: Johanna

Klockrent. Minns den där magiska slutspelsserien som igår.

2008-10-02 @ 19:52:28
Postat av: Doktorn

Vad är skillnaden mellan social kompetens och diplomati----- eller kanske egoism för att vinna fördelar, omedvetet eller medvetet.... Men prata inte om att vara gammal när jag fick din tunga passning...och glöm inte bort att Huukoär ett lejon, ett lejon har ALDRIG fel.....Men nu måste vi kolla accendenten.....

2008-10-02 @ 22:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback