Morgondagens i-landsproblem

Dilemma, kvartsfinal 3
Imorgon kommer AIK - Caperio visas på 24an. Det sägs att Caperio är jävligt luriga. Har aldrig sett dem. Då kanske det är på tiden? Gör man det valet får man dock vara beredd att genomlida T.Lundbergs tics och annat smaskens. Hade fan varit roligare att se lagens uppvärmningar än att höra de tafatta kommentatorerna. Orkar inte gnälla på dem igen, detta var sista gången. (tror jag)

Alternativet är att knalla ner till Liseberg och se Pixbo-Balrog. (För jag menar, det är absolut inte så att man kan ägna en ledig afton åt något annat än innebandy..?) Live är ändå alltid live. I Balrog spelar dessutom en av mina absoluta favoriter, Christian Hellström. Vissa ser man i deras blotta uppenbarelse att de är stjärnor, alternativt att de tror att de är det. Han är inte en av dem. En halvtanig, till synes totalt ofåfäng och anspråkslös medelålders karl är vad som når ögat. Och så är han ungefär hur lurig som helst på plan. Måhända har han sett sina bästa dagar. Kanske är det dumt att gå ner och gambla om det bara är denne Hellström jag sätter mitt hopp till. Pixbo är jag rätt trött på faktiskt. Dessutom vinner de säkert. Lite mer på spel i Stockholmsderbyt.

.. .. ..

Magazinet ordnade upp sitt misstag med spelarbetygen. Men nu undrar man ju så smått om rätt person verkligen har fått rätt betyg? Och vad spelar det för roll att de ändrar det flera dagar efteråt? Det är väl inte så att folk går in och kollar betygen ett halvår senare? Jo vänta nu, nu tyckte jag det kändes förbannat intressant att kika vad Kristofferson fick för betyg i den där matchen mot endre i november....? ääh.. Crap säger jag bara!

.. .. ..

Försök att få mig tillbaka
-Vet du? jag är släkt med Ola Salo.
-Nähe?
-Jo, ingift alltså.
-Det var som fan.
-Mm.. Tänkte att det kanske kunde locka dig tillbaka.
-???

.. .. ..

"Hört på stan"
-Jag tycker väldigt mycket om den här Doktor Pil.
-Haha.. men han heter ju inte Doktor Pil, han heter Doktor Fil!

Två till åren ordentligt gångna damer samtalar om Dr Phil. Det kan vara jävligt skoj att ha med gamla människor att göra. I somras hade jag ett nattjobb där jag åkte hem till diverse åldringar och vid ett av besöken hos Hulda, 85 (OBS! fingerat namn. Tystnadsplikten är iakttagen.) skulle jag bara se till så att allt stod rätt till. Hon råkade vakna till och undrade:

-Hur mycket är klockan?

varpå jag med min allra lenaste röst svarade:

-Den är kvart över fyra. Så du får njuta av de sista timmarna här.

NJUT AV DE SISTA TIMMARNA uppmanar man fan inte en dam som av olika anledningar har ca 3 tillsyner per natt! Det var ett snälla-skjut-mig-moment.

.. .. ..

Det var alles för idag.


Kommentarer
Postat av: Magg

Haha..underbart! "Njuta av de sista timmarna..." Det kallar jag en äkta groda... :)

2007-03-22 @ 12:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback