The Flu

Det finns betydligt roligare saker att ligga hemma med än flunsan. Under gårdagen saknade jag för första gången på ett års tid sambolivet på allvar. (Det är inte lätt att få sockerbegäret tillfredsstält när man knappt orkar stå på benen, än mindre kila iväg till affären och köpa tycka-synd-om-sig-själv-varor.) När man dessutom försöker vara Allan Ballan och äta så lite tabletter som möjligt blir man till slut jävligt ynklig när ens kroppstemperatur åker bergochdalbana.

Denna flunsa kommer antagligen leda till en grav underprestation på morgondagens grammatiktenta men vad gör det om hundra år?

I afton är det dags för (kris)möte med laget, jag lär icke vara närvarande. Det hade varit intressant att höra vad klubben har att säga inför kommande säsong för det lär nog krävas ett och annat tag med hårdhandskarna för att få samtliga, inklusive mig, att känna att det är ok med ett år i tvåan. Själv är jag nog inne i ett förnekelsestadium för tillfället men när verkligheten kommer ikapp så vet jag att jag inte kommer tycka att det är ok att spela i division 2.  

.. .. ..

Champions league
Mancinis mål för Roma var gudomligt. Snacka om teknik och balans. Totti hade dessförinnan gjort ett hyfsat snyggt nickmål. Jag är inget jättefan av nickmål men Totti lämnar en sällan oberörd. När han sedvanligt stoppade tummen i munnen och rusade iväg mot publiken satt man med en stilla önskan om att det var man själv som var mor till hans barn.   

.. .. ..

Beach 2007
Under innebandysäsongen har man fått det där med träning lite gratis. Tyvärr är det nu när säsongen är slut som man börjar bäva inför bikinisäsongen. Jag är tydligen inte
ensam.

Kommentarer
Postat av: karin

du och jag i skatås efter jobbet i juni :)!

Postat av: johanna

Jajemen! :)

2007-03-07 @ 15:37:13
Postat av: linda

skönt att läsa om en tjej som har ett genuint intresse för idrotten..

2007-03-09 @ 23:53:31
URL: http://grundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback