Det ser mörkt ut på JIK:s avbytarbänk

Hade väldeliga problem med att överhuvudtaget få ur tummen och komma igång med inlämningsuppgiften. När det sedan plötsigt hände möttes jag av diffusa frågor och ostrukturerat komponerade kompendier som tydligen skulle vara till hjälp. Det gjorde inte saken bättre att jag dessutom stör mig på lärarens framtoning. Kvinnan refererar gärna till program som sänds i P1 under lektionerna och påtalar ännu hellre att hon har för vana att gå på teater. Så kulturell va. Inte läge att diskutera säsongspremiären av Desperate Housewives med henne imorgon inte.

Letade mig nedåt The Avenue för att ha lite quality-time med en väninna. Spottade A. Didriksson ätandes en lakritspuck (Gu va retro) samt polackdomaren från min utkiksplats på sju-elva där jag satt och tålmodigt inväntade mitt sällskap.

Vem spriger man sedan på när man travar hemåt igen om inte ovan nedskrivna lärarinna? Hon kom med en så härlig nyhet att jag rusade i 180 hem bara för att avsluta arbetet. Ja, eller nästan.

Som sagt DH-premiär. Fullständigt fantastisk serie. Dock blir man lite lätt trött av att se sjukligt snygga Eva Longoria. Finn ett fel där om ni kan. Har, helt seriöst, hört en kille säga:

-Jag skulle ligga med henne om hon så kom och viftade med ett papper på att hon hade HIV framför näsan på mig.

Ok, jag tror jag fattar.

.. .. ..

För närvarande låter det som en öl korkas upp varje gång det dimper ned ett SMS i min nalle. Passade sig inte helt lämpligt när jag stod i kön till kassan på närbutiken, hållandes endast en Red Bull. Den tryckta och tysta kön vände sig om och jag höll upp bullen och sa glatt:

-Skål då!

 Eller så lade jag på helfalskt fniss (heeehee) och höll demonstrativt fram telefonen för att liksom få fram att jag inte var en snorunge som öppnat läskeblasken innan den var betald.

.. .. ..


Lyssnade igenom min gamla mp3 och slogs av vilken fantastisk musiksmak jag ändå har. Konstigt vore väl kanske förvisso om jag tyckte annorlunda. Några av spåren hade tillägnats LOK vilket osökt fick mig att tänka på ett motståndarlags "ringramsa" på den gamla goa tiden.

"Vem är det som står kvar? JIK står när dom andra faller!"

Det lät olidligt löjligt redan då och jag vill nog minnas att JIK föll allt som oftast när Wrigstad IBK stod för motståndet i alla fall. Sjukaste var när vi vände ett underläge i spel 3 mot 5. Borde vara snart 10 år sedan men det är ändå oförglömligt. H. Johansson avgjorde.

 JIK:s eminenta representationslag lär nog falla en hel del nu också när hyfsat viktige K-J försvinner. Mycket behaglig att beskåda, den karln. Bara att gratulera Solna och AIK.

På lördag blir det nog ändå det blå laget som får jubla högst. Igen.

Idag lyckades man göra ett par själar lite lyckligare genom att lirka fram två biljetter till The Globe. Att det kan vara hysteri så till den milda grad kring SM-finalerna i innebandy, det är faktiskt sjukt.

.. .. ..

Jasså minsann, Wickan stannar i Olofström. Surt för alla andra lag i division 1 södra. Hörde jag att ett "Göteborgslag" skulle hamna i västra i år?

Träning imorgon. Har hört rykten om att folk har taggat upp och är ute och ränner kilometervis redan nu. Då blir för den lilla ryska att plocka fram viljan.



 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hah, ja jag kan ju säga så här, mitt knä är nu paj antagligen, så inget mer kilometerrännande för mig tills jag fått svar på vad som är fel=(=(

Postat av: Johanna

Vad är det du säger!? Jonna du ska väl inte gå och bli en invalido nu?! Visste väl att de där marathonloppen inte gör gott.

2008-04-16 @ 09:08:42
Postat av: Jonna

Invalido, hehe. Bara rullstoll och lite fulare frilla som saknas sen kan jag platsa i Sällskapsresan=)

2008-04-16 @ 12:11:45
Postat av: Gäääfet

Du kan ju hänga på mig och Fia Grettaaan! Ah!
Tisdagar och torsdagar. Skatås. Välkommen! ;)

2008-04-16 @ 12:28:04
Postat av: Jonna

Jag sprang med Fia igår, INGEN Gäfvert skymtades, så försök inte....

2008-04-16 @ 16:38:03
Postat av: Gäääfet

hehe. nä det är sant! Fia fick avboka måndagens tur som vi planerat så i måndags sprang jag själv och orkade inte hänga på igår... *s*
jävla knä du!

ah.

party i helgen!

alla ska me!

2008-04-16 @ 22:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback