Wrigstad IBK, del II

Under dagens filosoferande ute i trädgården (nej, jag är inte så fåfäng så jag ligger ute och solar hela dagarna) invaderades den annars så öde fotbollsplanen av så gott som alla elever och lärare på Vrigstad skola. Det var dags för den årliga brännbollsmatchen mellan avgångsklassen, årskurs 6, och lärarna. Blev alldeles varm när Stig, min gamle magister och före detta Jepoardy-mästare, kände igen mig och vinkade.


Positionsval
Efter ett års ihärdigt tränande var det så dags för laget att sätta igång med seriespel. Om jag inte är helt ute och cyklar så var det IBK Husar (Eksjö) borta.

Coach Karlsson fick den angenäma uppgiften att matcha den första laguppställningen. Alltid finns det någon idiot (No offense, Kicki!) som vill vara målvakt, så det löste sig väldigt smidigt. Däremot var det otroligt tunnsått med naturliga backar, vilket skulle lösas med att alla urforwards fick turas om på gnetpositionen.

Man har ju alltid varit en godhjärtad lagspelare så visst fan ställde man upp. Det kan även ha funnits en liten tanke någonstans om att få det hela överstökat. Hur som helst så tog jag mig an högerbackspositionen flankerad av min homie,
Karin. Kan inte minnas om det blev succé men av någon outgrundlig anledning blev jag kvar på den positionen. I F-Y-R-A år, hela tiden med Karin som backkollega. Om man har i åtanke att "Högerback!" var det mest effektiva hot min samtida fotbollstränare hade att ta till om jag inte uppförde mig, då förstår man hur oväntat detta positionsval var.

Tänk, så det kan bli. Man hamnar någonstans av en slump och så rullar det bara på.

FF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback