Gillar du musik?

Det är ett gissel att kombinera eget tränande och beskådandet av matcher i Superligan. Superduperligan. Superspexigt och mycket nödvändigt namnbyte kan jag känna.

En period blev det. Pixbo var dessvärre några nummer för stora för Färjestaden men oh så gott det var att se Kim Nilsson rycka ifrån två av de, av många ansett, största Pixbostjärnorna i boxplay och servera en lagkamrat som stänkte dit den. Mycket hyll på sådant. Personligen har jag väldigt svårt att inte visa min glädje när underdogs hugger till mot stora stygga vargen.


.. .. ..

Ja ok. Efter alla påtryckningar får jag väl erkänna att jag tog den tightaste t-shirt jag kunde hitta till dagens träning för att det så oerhört attraktiva handbollslaget tränar efter oss på måndagar. Särskilt är jag ute efter att impa på killen som brukar träna i bak- och framvänd kepa. Mest för hans bedårande bränna och slimmade kropps skull. Nästa gång ska jag nog "glömma" tisha helt och hållet.

.. .. ..

Torsdagsmatchen har flyttats fram till 19.30.

Alltså, IBF Göteborg - Surte IS   part II    Torsdag kl. 19.30.

Pratade med Sanna Pollak om huruvida hon övervägde att se matchen. Hon var tveksam eftersom hon inte hade någon vidare lust att betala inträde ytterligare en gång.

.. .. ..

Det är något djävulskap på gång i min hals. Tro det värsta så minimeras risken att du blir besviken. Ok, då är det säkerligen cancer.

.. .. ..

Stod och snackade ny nalle med en ofantligt klämkäck försäljare. Han började presentera den mobil, för vilken jag visat mest intresse. Efter att ha avslöjat att den hade bra kamera och gott om inbyggt minne kom frågan:

-Gillar du musik?

Jag blev alldeles stum. Var detta en kuggfråga? Vem i hela jävla världen tycker inte om musik av något slag?

Konversationen leddes nu av grabben in i en mer skämtsam jargong.

-Säg en siffra!
-Sju.
-Åtta. Jag vann!

Undrade återigen för ett ögonblick om det är jag som var problemet. Var detta så kallat svår humor? Gjorde en snabb överläggning med mig själv och kom fram till att så inte var fallet. Hoppades för hans skull att han skulle sluta dra sina vitsar för det började bli riktigt pinsamt. Skrattade till litegrand för att ändå inte förstöra hans dag, godhjärtad som jag är. Kunde dock inte göra det och samtidigt se honom i ögonen. Det kändes oärligt. Försökte lite snabbt leda konversationen tillbaka till en något mer seriös nivå.

-Hur kul är det att jobba på 3 egentligen?
-Det är roligare än två i alla fall.

Den jäveln vägrade sluta skämta. Men då vägrade jag också fortsätta skratta tillbaka av ren artighet.

-Vad jobbar du med då?
-Komiker. Fin mobil du, jag tar den. Tack, hej!

.. .. ..

-Han är ju kär i dig!

Solklart eller?


.. .. ..

Fick några minuter med en ivägflyttad vän igår. Oändligt saknad. Vissa har förmågan att alltid göra en glad. Det är de som är elit för mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För kännedom:
De kommer vara GRATIS att se IBF - Surte på torsdag. Men det är ju ofta du skriver saker du inte vet så mkt om..

2007-10-30 @ 13:29:00
Postat av: Bulan

Grettan hade nog skrivit att det var gratis om hon hade vetat om det. Ah!

Annars kunde man ju betalat för 2/3 av matchen.. haha

2007-10-30 @ 13:33:31
Postat av: Anonym

förresten är det väl ingen som har skrivit att det inte var gratis? bara att sanna inte hade ngn lust att betala????

2007-10-30 @ 17:53:16
Postat av: Bulan

Nä precis, eller?

Är det verkligen GRAAATIS ? Coolt.

2007-10-30 @ 18:52:19
Postat av: Maggie

Alltså...det är fascinerande med "folk" som känner sig så modiga att de gärna fäller tykna och infekterade kommentarer, men inte vågar skriva under (över) med sitt namn. Intressant... Kan tyda på mycket...men jag väljer nog att enbart se dem som små och fega individer.

Och Grettan, den killens humor....hehe, satsa på 3-killen, du kommer få skratta hela vägen till altaret...eller...?!? ;-)

2007-10-31 @ 08:50:47
Postat av: Pich

Fullständigt briljant blogg som jag nyss(idag) hittat. Kommer att följas med lupp då tjejen onekligen har blykoll på än det och det andra.

2007-10-31 @ 14:20:23
Postat av: Bulan

Håller med dig. Ah :)
Ser man er på läktaren i morgon, det är ju GRATIS att komma in... ;) hihi

2007-10-31 @ 15:13:54
Postat av: Anonym

Så bara för att du skriver "Maggie" så vet alla vem du är? Underbart resonemang tjejen!

2007-10-31 @ 18:37:04
Postat av: SKANDAL

Och så hoppar vi ner i sandlådan igen:
Idag small det till igen - Micke Karlsson skickades hem med svansen mellan benen från landslagets träningsläger inför turneringen i Tjeckien. Anledningen - han spelade en försäsongsturnering i Båstad med sin nya klubb Balrog. Låter ju helt normalt, men eftersom Karlssons övergång från AIK ej var klar, så bröt han mot den tuffaste lagen av alla i vårat avlånga rike - innebandyns lagbok.

* Straff - Tre månader utan innebandyspel.

Jag vet inte om jag ska skratt eller gråta - jo, som vanligt när det gäller svarta rubriker inom innebandyn så väljer jag att skratta. Vad är detta för skämt? Det kan bli upp till 28 spelare/ledare som straffas för deras party-helg nere i Båstad i början av augusti - De har säkert mer ångest nu, än när de klev upp på söndagsmorgonen för att lira slutspel med kraftig huvudvärk.

Skämt å sidor, de utpekade har naturligtvis gjort fel. Båstad är en sanktionerad turnering och då är det Svenska Innebandyförbundets regler som gäller - det vet alla. Problemet är väl att det helt enkelt borde gå att sköta på ett snyggare och effektivare sätt än så här.

* Hur kan det ta nästa tre månader att komma fram till denna tuffa dom? Disciplingruppen har säkert bordet fullt med ärenden, men tre månader tar det inte ens att få ut sin "pappa-ersättning" från Försäkringskassan!

* Varför är det just Mikael Karlsson man väljer ut som syndarbock nummer 1, släpper ner honom i tjära och låter honom stå inför landslaget med fjädrar som en pajas? Vad hände med dom andra 27?

* Vad vinner innebandyn på det här, förutom att Balrog blir kraftigt försvagat?

Min åsikt är att klubbarna helt klart ska bötfällas för deras agerande att använda otillåtna spelare - that´s it. Jag tycker helt enkelt inte vi har råd att stänga av 28 elitspelare/ledare från våran verksamhet mitt under brinnande säsong - så jäkla bra är vi inte att det bara är att fylla på med nytt.




Peter Forsberg är för närvarande klubblös men ska ändå representera Sverige i Karjala Cup, försäkringen betalar han själv. Micke Karlsson borde väl få spela innebandy utomlands under sin avstängning från Sverige? Kanske läge att starta upp en insamling för att täcka bollbohemens försäkring(tror den är snäppet under "Foppas"!).

Nu fick vi i alla fall våra rubriker i dagspressen. Heja!

Undrar om något lag vågar anmäla sig till Båstad Outdoor nästa år.




Tre månader straff var otäckt tufft - Jag ringer AIK och kollar min licens direkt.

En av de två spikarna satt igår, idag är det V64:a med två nya spikar: Avd3 10 Staro Allentown och i Avd6 15 Plantagenet.

Tänk när Mikael Karlsson kommer släppa sina memoarer, jag beställer ett ex. redan nu.

Träffade på legenden Jonathan Kronstrand nere i Solna Centrum idag. Shit vad jag saknar dessa gamla lirare i SSL!

På G: Planering av mitt nya projekt sedan blir det träning, finslipning inför morgondagens Ligacupmatch mot Balrog(om dom har några spelare kvar!).

Lev väl!

--------------------------------------------------------------------------------

2007-10-31 @ 22:49:11
Postat av: Maggie Maggan Magg eller whatever...

Till ?: Nä, alla vet nog inte det...men troligtvis vet fler vem jag är när jag skriver under med mitt namn, än om jag inte skrivit nåt namn alls. Da!

Bulan: Klart vi kommer, gratis är gott! ;-) Räkna med läktarproffsen!

2007-11-01 @ 10:55:49
Postat av: Bulan

Gött Maggan! :)

Personen i fråga som inte kan skriva under med sitt namn behöver ju inte kommentera då heller. Hitta på ett namn då, om du nu är så rädd för att folk skall veta vem du är, vilket du tydligen är... Ah!

Grettan. Jag har en bula på mitt ben. hehe
Skall aldrig mer försöka stoppa dig när du leker blåbärsborg... *s*

2007-11-01 @ 15:07:36
Postat av: tips

läs snurrfjantens blogg, hon är upprörd över att vi gnällde på att dem spelade fult... hehe men fick inte vi höra att vi också spela fult, ska man ge kritik måste man kunna ta. Man kanske ska granska vad ens egna lagkamrater gör innan man gnäller på andra, springa och puckla på vid byten är dem flesta lag väldigt duktiga på även IBF/IBK eller rbk eller vad namnet är. Och fasthållningar är inte heller tillåtet. Denna match var den tråkigaste genom tiderna att spela. Försöka göra mål på fem köttiga spelare och dessutom en riktigt bra målvakt är inte lätt. Har aldrig sett rbk spela så defensivt. pinsamt... backa hem och slå bort bollen. då är det inte lätt att göra mål.
Nu är det halmstad som ska få ut för denna förlust, och vi har oss själva att skylla för att vi va så rötna i första perioden. men som vi sa efter matchen, inget mera valhalla denna säsong. gött.

Hörde även en fågel som viska att rbk har alla sina matchtider gratis för att golvet är så dåligt? stämmer det?ytterligare då ett bevis på det fantastiska govlet..

2007-11-02 @ 07:59:14
Postat av: Josse

Föreningen håller tack och lov på att hitta ett ny alternativ hall för oss i IBF. Vi gillar inte heller att spela på det golv som efter handbollens nya vax blivit sämre än nånsin. Dessutom är den så ojämn så något finlir är inte att tänka på (vilket iof inte
försvarar vårt "tråkspel" igår. Så vi är glada över att förhoppningsvis inte heller ha så många mer matcher i Valhalla.

2007-11-02 @ 09:27:45
Postat av: Jonna #14

Har innebandymagazinet samarbete med både Pixbo och IBF Göteborg?

Att man som neutral tidning först kan ta bort en artikel om skandalmatchen mellan Partille-Pixbo IBF, och nu sedan citera blogginlägg från en INTE ALLS vinklande IBF-spelare?
Min fråga är vad F-N håller dem på med. Snacka om att bara ta historien från ett håll.

Josse: Du ska ha cred, alla gånger man mött dig är du tuff, men aldrig oschysst, svårt för många att kombinera det.
Bra även att du tar upp det där med finlir. Knappt bra herrlag kan bemästra studsen i Valhalla, konstigt då att det blir gröt spel när damer div.1 möts, speciellt när också det ena laget backar hem och inte ens ger ytor och möjligheter till det lilla spel man kan få där borta.

Såg några kommentarer om att någon fått blåmärken som aldrig fått det i en annans blogg.
Jag har blåtira under ögat. Det har jag aldrig fått i hela mitt liv...=)

2007-11-02 @ 15:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback