Motiga måndag

Fantastiskt att vakna upp till en helt ny vecka. Ett avstamp. Nya möjligheter. Utvilad efter en stillsam helg och redo att ta sig an nya spännande utmaningar, genuin fighter som man är.

Eller nä. Jag hatar måndagar. De är ett satans påfund.

.. .. ..

Jo visst. Jag var ju och rekade området kring Jönköping inför helgens träningsläger. Det såg bra ut. Snubblade in i Idrottshuset och hoppsan kerstin så var det träningsfajt mellan JIK och Linköping. Varför inte lura in där och döda lite tid? tänkte vi i sällskapet.

Man vill ju inte vara en snål och sniken typ men det var bannemig på vippen att man vände i dörren när de avkrävde 20 SEK för att passera in på norra läktaren. Lackade så klart för att man tog betalt för en träningsmatch för att sedan försöka med "Hallå, ser inte ni vem jag är!?" men det var ord och inga visor. Nä, det är ingen anmärkningvärd summa och ja, jag har förstått att JIK har haft en del portmonäbekymmer som jag, som den barmhärtiga själ jag är, visst kan bidra till att räta upp. Men när sedan matchen var ett sådant sömnpiller, vilket jag definitivt inte behövde just då, kände jag att de där tjugo kronorna med fördel hade kunnat läggas på en chipspåse, 40 JENKA, 2 Cola, 4 tablettaskar,1 kanelbulle och 1 Plopp eller liknande istället. Det var stundom ruskigt blekt.

Mer riv och liv i mötet mellan Challengers och MAIS då. Kanske inte undra på när Shitlake så förnedrande krossade vissa utmanares superligadrömmar för några månader sedan. Då när de var pirater. Kanske kunde man taggat ner på vissa håll. Funderade till exempel på att ringa in en doping-koll på utmanarnas Ola Karlsson. Hetsigare och löpvilligare kille har sällan skådats på träningsmatch.

Kan faktiskt vara så att det är fördel Mullsjö i Jönköpingsregionen.

Jönköpingsregionen har för övrigt ett gäng riktiga pärlor till personligheter. Mm, I like.

.. .. ..

Hann skjuta in lite quality-time i Vrigstad med mummy också. Alltid chantilt. Min mor har två fenomenala katter. Selma och Max. Selma är nästan alltid hemma. Max är nästan alltid ute och ränner. Ibland har Max ordnat med sig middag hem. Då låter han först Selma äta så mycket hon behagar innan han stoppar i sig resterna om där över huvud taget blir några vill säga. Jag tycker de har en fin deal i deras förhållande, de där två. Ja, hade jag fått byta liv med någon hade det nog fan varit med Selma. Hennes liv består av: äta, sova och bli klappad och gosad med. Tråkigt.

.. .. ..

Nu är matchandet alldeles runt hörnet. Mmm, I LOVE.


.. .. ..

En svensk nippertippa har varit och stulit ur BSB:s arkiv. Big BU. Låt oss inte glömma
the real shit. För Guds skull.





Kommentarer
Postat av: cake

tack för passen ;)

2008-08-18 @ 23:40:36
Postat av: classe

Karlsson heter han visst :D

2008-08-19 @ 12:38:50
Postat av: Fansens budbärare

Har du sett att Innebandymagazinet startat egen blogg?

Innebandymagazinet fans kallas den i folkmun, de hatar Sjöstrand och ger sig själva en klapp på axeln. Läs där.

http://adamfribergszorroblogg.blogspot.com/

2008-08-19 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback